وبلاگ پارسیسا

مقالات ، راه کار ها و آخرین متد طراحی وب سایت

روان شناسی رنگ ها در طراحی وب سایت

یکی از اصول بسیار مهم و کلیدی در طراحی صفحات وب ، توجه به اصل رنگ بندی صفحات و استفاده از رنگ های مکمل و ترکیبی مطلوبی است که کاربران بتوانند بر اساس اصل سهولت و جذابیت صفحه ، به مشاهده مطالب آن بپردازند. این که چه رنگی متناسب سایت های وب است ، پرسشی است که کارشناسان وب ، خیلی پاسخ جامع و کاملی برای ان ارایه نکرده اند و کم تر متخصصات طراحی وب به مسئله روان شناسی رنگ ها در طراحی سایت ، توجه کرده اند. اما به هر حال یک اصل کلی وجود دارد که می گوید : در رنگ بندی یک صفحه ، باید به این موضوع توجه شود که این رنگ قرار است در چه صفحه ای و با چه موضوعی به کار رود. یعنی اصل توجه به عملکرد و موضوعیت سایت ، در رنگ بندی مطالب مهم است .

ادامه مطلب

۱۰ راهکار برای برندینگ یا برندسازی آنلاین

برندینگ یک فرآیند اهراز هویت برای هر کمپانی خواهد بود. در واقع برند برای یک کمپانی مثل پروفایل برای یک فرد است. برندسازی به ارتباط های بهتر شما با مشتریان کمک می کند. پس اگر شما می خواهید که در جامعه و بین مردم بدرخشید باید روی برند خود کار کنید و از برندتان هویت خود را بسازید.  برند هویت یک کمپانی است. یک کمپانی بدون داشتن هویتی واضح و روشن نمی تواند به راحتی در رقابت ها شرکت کند. برند شما ، موفقیت و بر سر زبان ها بودن سیستم کاری شما را تأمین می کند. پس اگر چنین چیزی وجود نداشته باشد، جای این که مشتریان دنبال شما باشند، شما باید با هزینه های گزاف و حتی بیشتر از بودجه به دنبال مشتری بگردید.

ادامه مطلب

کاربرد Schema Markup در سئو

اگرچه سالها است که نشانه گذاری schema و دستورالعمل های نظیر آن وجود داشته است اما تعداد کمی از سایت ها زحمت استفاده از آن را به خود داده اند و خوب البته تعداد خیلی اندکی هم اصلا نمی دانستند که کد نشانه گذاری schema چیست و یا اصلا برای چه از آن استفاده می کنند. اما اصلا نیازی نیست که خجالت زده باشید، ما اینجاییم تا به تک تک سوالات شما درباره schema پاسخ دهیم و به شما بگوییم که چرا باید در استراتژی سئو سایت به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر استفاده شود.

ادامه مطلب

خطرات امنیتی اپلیکیشن‌های HTML5

ترکیب HTML5 و جاوااسکریپت به یک راه حل محبوب برای ساخت اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌ها توسط توسعه دهنده‌ها تبدیل شده است. در سال‌های اخیر، این ترکیب باعث شده سرعت و قابلیت اطمینان افزایش پیدا کند.
اگر چه در اکتبر 2014 بود که W3C زبان HTML5 را به عنوان یه استاندارد تایید کرد، اما استفاده از آن سالهای زیادی است که شروع شده. هم اکنون 30% از 500 شرکت برتر جهان که شامل غولهای آی تی مثل فیسبوک، گوگل، مایکروسافت و نت‌فلیکس هم می شود، در حال استفاده از آن هستند.

ادامه مطلب

بهینه سازی فرم ها برای دیوایس همراه

فرم‌ها بخش مهمی از تعاملات آنلاین ما را در بر می‌گیرند و امروزه به عناصر مهمی در پلتفرم های همراه نیز بدل شده اند. چه در سایت‌ها و چه در اپلیکیشن‌های موبایل، به طور معمول زمانی با آن‌ها مواجه میشویم که آماده ارایه جزییات خاصی نظیر نام، آدرس، شماره تلفن و یا سایر اطلاعات شخصی و بانکی خود هستیم. با این حال پر کردن فرم ها برای بسیاری از کاربران امری خسته کننده و باعث کاهش علاقه مندی ایشان است. علاوه بر آن، کاربران دیوایس های همراه عموما در شرایط زمانی و مکانی و دارای اتصالات اینترنت ناپایدارتری هستند.در ادامه این مطلب چند توصیه برای تسریع و بهبود تجربه و کارایی فرم‌ها در تعامل با کاربران دیوایس های همراه عنوان خواهد شد.

ادامه مطلب

چگونگی انتخاب الگوهای UI مناسب برای طراحی وب

هزاران الگوی ثبت شده وجود دارند و هزاران الگوی جدید که هر روزه ساخته می‌شوند، ولی همه‌ی آنها به کار شما نمی آیند. با رویکرد مشکل-شناسانه برای انتخاب الگوهای UI، شما از انتخاب بیهوده یک طرح ساده جلوگیری می‌کنید. با وجود اینکه بسیاری از الگوهای UI لایق شهرت خود هستند، هرگز طرح وب سایت خود را بر روی آنچه که رواج دارد پایه گذاری نکنید. این فکر کنید که چگونه می‌توانید به کاربران خود در پیدا کردن اهداف در سایت کمک کنید. سپس شروع به کنکاش در تاثیرگذارترین الگوها بکنید.

ادامه مطلب

معرفی Material Design و کاربرد آن

همواره طراحان وب سایت با این چالش مواجه اند تا یک زبان بصری برای کاربران به وجود آورند که علاوه بر همگام بودن با اصول طراحی کلاسیک ، شامل امکانات و فن آوری های نوین و خلاقانه باشد. گوکل در سال 2014 متریال دیزاین را با هدف ارائه راهنمایی در جهت طراحی زیبا، رابط کاربری مناسب و طراحی ریسپانسیو منتشر کرد. هدف از طراحی و معرفی Material Design ترکیب اصول کلاسیک طراحی با امکانات و تکنولوژی های روز می باشد. همچنین متریال دیزاین تعادلی خاص میان زیبایی و کاربری ایجاد کرده و راه حلی مناسب برای تولید وب سایت های مدرن را ارائه می دهد.

ادامه مطلب

گوگل لوگوی خود را دوباره تغییر داد

شرکت گوگل تنها یک ماه پس از اعلام تغییرات ساختاری در این شرکت و تشکیل شرکت مادر آلفابت، از لوگوی جدید خود نیز رونمایی کرد. لوگوی جدید گوگل همچنان یک لوگوی مبتنی بر نام این شرکت و اصطلاحا وردمارک است اما حالا شاهد تغییر فونت بکار گرفته شده و استفاده از فونت sans-serif در آن هستیم که لوگوی این شرکت را مدرن‌تر و سرزنده‌تر ساخته است.در لوگوی جدید به نوعی شاهد فلت‌تر شدن لوگو و استفاده از رنگ‌های نرم‌تر نسبت به لوگوی قبلی هستیم. لوگو گوگل حالا کمی بیشتر به آرم شرکت مادر جدید گوگل، یعنی آلفابت شباهت دارد.

ادامه مطلب

Bootstrap چیست و چه کاربردی دارد؟

Bootstrap مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد صفحات وب و نرم افزارهای تحت وب است که شامل دستورات HTML، CSS و توابع جاوا اسکریپت جهت تولید و نمایش فرم ها، دکمه ها، تب ها، ستون ها و سایر المان های مورد نیاز طراحی وب می باشد. Bootstrap در ابتدا توسط مارک اتو و جاکوب تورنتون و در جهت ایجاد یک چارچوب ظاهری مشخص و یکسان در ابزارهای توییتر طراحی و نوشته شد. قبل از شروع این پروژه نمونه های زیادی با همین رویکرد ایجاد شده بود که همگی با سرنوشتی مشابه و عدم استقبال طراحان وب دنیا مواجه شده بودند. به دلیل وجود مشکلات اساسی در نمونه های دیگر، سازنده اصلی توییتر یا همان مارک اتو تصمیم به ساخت یک سیستم داخلی و قدرتمند برای خود با نام Bootstrap گرفت.

ادامه مطلب

طراحی رسپانسیو یا واکنش گرا (Responsive)

 تابحال با این موضوع روبرو شده اید که وقتی با موبایل یا تبلت خود در حال وبگردی هستید با صفحاتی مواجه شوید که از لحاظ سایز و اندازه با موبایل یا تبلت شما همخوانی نداشته باشند؟ و برای دیدن مطلب یا لینک مورد نظر مادام عملیات zoom in و zoom out کنید ؟ و خلاصه جهت خواندن مطالب سایت به زحمت بیافتید چنین سایتی از تکنولوژی رسپانسیو بهره نمی برد.با تکنولوژی طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا ، تمام مشکلات از این قبیل در وب سایت ها به طور کلی حل می شود و دیگر نیازی به زوم کردن و دیگر کارهای خسته کننده نیست.

 

ادامه مطلب
صفحه 1 از 2

عضویت در خبرنامه

با ثبت نام و ایمیل خود در فرم سمت چپ از آخرین اخبار ، اطلاعیه ها ، جشنواره های تخفیفی ، مقالات آموزشی در زمینه طراحی وب سایت و غیره... با خبر شوید.