یکه تازی تجارت الکترونیک در دنیای امروز تمامی تولید کنندگان و فروشگاه ها را بر آن داشته است تا شعبه ی دیگری از فروشگاه های خود را در دنیای وب راه اندازی کنند. همین امر موجب شده است تا شاهد ظهور هزاران وب سایت فروشگاهی در سال های اخیر باشیم. در این مقاله قصد داریم تا به فاکتور های موفقیت در وب سایت فروشگاهی بپردازیم. موفقیت در وب سایت فروشگاهی به معنای بازدید بیشتر و افزایش فروش میباشد. عوامل موثر در افزایش ترافیک سایت و همچنین بازدهی بالای وب سایت به عواملی بستگی دارد که قصد داریم در این مقاله تعدادی از آنها را مورد بررسی قرار دهیم:
1.عدم پیچیدگی در طراحی وب سایت
تجربه ثابت کرده است که کاربران برای خرید آنلاین ساده ترین وب سایت ها را انتخاب میکنند. در طراحی وب سایت های فروشگاهی لازم است که تمامی آیکون ها قابل دسترس و واضح باشند تا کاربر هنگام مقایسه محصولات و یا خرید آنلاین سردرگم نشود.
2.جلب اعتماد در روند خرید و پرداخت
کلاه برداری های صورت گرفته از طریق خرید آنلاین موجب شده است تا برخی از کاربران اعتماد خود را نسبت به خرید های اینترنتی از دست بدهند. یکی از عواملی که موجب هراس کاربران خواهد شد پیچیدگی در روند خرید و پرداخت است.این فرایند باید از ابتدا تا انتها کاملا بررسی شود و در کوتاه ترین زمان و ساده ترین شکل ممکن صورت بگیرد. نکته مهم در صفحه نهایی خرید است که باید خالی از هر گونه تبلیغ و یا پیشنهاد تجاری دیگر باشد تا کاربر دچار حواس پرتی نشده و خریدی مطمئن را تجربه کند.
نقش روانشناسی رنگ ها در طراحی وب سایت فروشگاهی
انتخاب رنگ شاید در ابتدا امری ساده به نظر برسد اما با کمی مطالعه و تحقیق در مورد روانشناسی رنگ ها متوجه خواهید شد که انتخاب رنگ در طراحی وب سایت فروشگاهی تا چه اندازه نقش پر رنگی خواهد داشت. رسالت وب سایت فروشگاهی در جذب کاربر و جلب اعتماد کاربر است که انتخاب تم رنگی در هر دو فاکتور بسیار حائز اهمیت است.استفاده از تعداد رنگ های زیاد موجب سردرگمی کاربر شده و در نهایت کسالت آور خواهد بود. ترکیب های مختلف را در کنار هم به مقایسه بگیرید و با دقت نظر بیشتری به این مبحث بپردازید.
پشتیبانی بدون نقص
شما باید هر بازدید کننده را به عنوان یک مشتری بالقوه ببینید.بهتر است پاسخ به درخواست مشتریان را همیشه در اولویت قرار دهید. رقابت در دنیای تجارت اینترنتی بسیار زیاد است و به همین علت، همیشه این امکان وجود دارد که مشتریان تان را صرفا به دلیل بی توجهی تان به درخواست هایشان، از دست بدهید. اگر بیرون از خانه و یا شرکت هم هستید، یک تبلت یا نوت بوک مرتبط با اینترنت به همراه داشته باشید و یا شخصی را مسئول رسیدگی به درخواست مشتریان خود کنید.
و نکته آخر اینکه مهم ترین عامل در بازدهی یک سایت فروشگاهی دیده شدن توسط موتور های جستجو است که توسط فرایند مهم و پیچیده ای به نام سئو اتفاق میافتد.بهینه سازی را جدی بگیرید تا به بازدهی مد نظرتان از وب سایت برسید.
- نویسنده: مژگان حیدری
- تاریخ: 1397/03/12
- زمان: 14:31
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب