یکی از مهم ترین بخش های طراحی سایت، طراحی صفحه درباره ما است. شما میتونید بهترین طراحی و بهترین کد نویسی رو در سایت داشته باشید ولی اگه صفحه درباره ما ناقص باشد، مخاطب و کاربران هیچ راهی برای شناخت شما نخواهند داشت.
در دنیای غیر دیجیتال، میگن اولین نظر در شناخت انسان ها از یک دیگه خیلی اهمیت داره. این قضیه تو دنیای دیجیتالی هم برقراره. زمانی که کاربر وارد سایت شما میشه، بعد از یک بازدید کلی، به سراغ صفحه درباره ما میره تا یک شناخت کلی نسبت به وبسایت و شرکت ارائه دهنده وب سایت داشته باشه. اگر نتونید کاربران را تحت تاثیر قرار بدید، امکان اینکه سایت رو ترک کنن، خیلی زیاده.
به همین دلیل طراحان و شرکت طراحی سایت حرفه ای، تلاش و انرژی مضاعفی برای طراحی و محتوای صفحه ی درباره ما صرف میکنن تا از هر نظر بهترین باشه و پیام درستی به کاربران و بازدید کننده های سایت بدهد.
چه نکاتی در طراحی صفحه " درباره ما " باید رعایت شود؟
صفحه درباره ما، باید حاوی اطلاعات مهم باشه. نیازی نیست که تمامی اطلاعات و داستان شکل گیری شرکت رو داخل "درباره ما" قرار بدید. فقط اطلاعات باید به حدی باشه که بازدید کننده سایت یک شناخت کلی از شما و شرکتتون بتونه بدست بیاره.
صفحه درباره ما باید شامل :
- اطلاعات جزئی اعم از شهر و حتی تحصیلات توسعه دهندگان باشه.
- باید جذاب و مفید باشه.
- ناوبری صفحه آسان باشه و هر کاربری از طریق هر صفحه نمایشی بهش دسترسی داشته باشه.
و حالا سوالی که پیش میاد اینه که هدف اصلی صفحه درباره ما چیه؟
اینه که یک نظر اجمالی در مورد شخص و یا کسب و کار در اختیار کاربر بذاره. تا کاربر بتونه متوجه وجه برتر و فرق میان شما و دیگر رقبا بشه. شما میتونید لحنی جذاب و صمیمی برای معرفی در صفحه درباره ما انتخاب کنید. اما درعین حال باید یادآور ویژگی های خاص کسب و کارتون نیز باشید.
اهمیت طراحی صفحه درباره ما
شاید در بحث طراحی وب سایت، اهمیت کمتری نسبت به صفحه درباره ما داده میشه. معمولا بیشترین تمرکز بر روی خدمات و محصولات سایت قرار داده میشه. و از این طریق هم جذب ترافیک و بازدید از سایت صورت میگیره. باید اعتراف کنیم که بیشتر تمرکز روی سئو سایت قرار داره و از تجربه کاربری (UX) غافل میشیم. در بعضی از وب سایت ها، درباره ما شامل کلمات زیادیه. حتی اگه این کلمه ها، جز کلمات کلیدی نباشند، باز هم مهم هستن و اطلاعات مفیدی به کاربر میدن. این صفحه ایجاد میشه تا پاسخی باشه برای سوالهای احتمالی کاربران.
تو این صفحه نباید فقط یک تصویر و شعار های صفحه اول رو قرار بدید. بلکه باید به قدر کافی اطلاعات قرار بدید ، از ارزش های شرکت صحبت کنید و اعضای قوی تیم را معرفی کنید تا مخاطب متوجه برتری شما بشود و محصول و یا خدمات شما رو انتخاب کنه. چون که بازدید کننده ها به این صفحه میان تا بتونن دلیلی برای اعتماد به شما پیدا کنن.
فراموش نکنید که در صفحه درباره ما باید حداقل یک دکمه ی فراخوان (Call To Action) به خدمات و نمونه از محصولات وجود داشته باشه تا بازدید کننده مستقیما نمونه ها رو ببینه و نیازی به جست و جو تو وب سایت نداشته باشه.
چه مطالبی در صفحه درباره ما بنویسیم ؟
اگه از دسته افرادی هستید که هنوز مطلبی تو این بخش از سایت قرار ندادید و یا از حال کنونی درباره ما وب سایتتون راضی نیستید، بهتر است که نوشتن را استارت بزنید. برای نوشتن میتونید با پاسخ دادن به سوالات زیر شروع کنید :
• شرکت شما بزرگ است یا کوچک ؟
• آیا کسب و کار شما در حوزه شرکت های دولتی قرار میگیره یا خصوصی؟
• چه مدتی در این حوزه فعالیت داشتید؟
• مدیر و یا موسس این کسب و کار کیه؟
• محل شرکت کجاست؟
• وجه تمایز بین شرکت شما و دیگر رقبا چیه؟
• چه ارزش هایی مد نظر شماست ؟
• چرا کاربر باید به سراغ خدمات شما بیاد؟
پاسخ های کامل به این سوال ها میتونه شما رو در امر نوشتن محتوا راهنمایی کنه. سعی کنید لحن صمیمی تری داشته باشید و متن به نحوی نوشته شه که باعث خستگی کاربر نشه.
مخاطبین را بشناسید
همونطوری که مجلات و برنامه های تلویزیونی با توجه به مخاطب ها سبک های متفاوتی دارن، شما هم برای نوشتن در صفحه About Us باید مخاطبین و کاربرایی که ممکن است به سراغ این صفحه بیان رو بشناسید. و سعی کنید نیاز ها و عکس العمل های اونا رو بشناسید. برای مثال اگه مخاطبهای شما نوجوون ها باشن، باید با لحن صمیمی تر بنوسید و از کلمات عامیانه استفاده کنید. یا اگه مخاطب های شما متخصصین آی.تی هستند، باید حرفه ای تر نوشته شه.
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/09/20
- زمان: 14:47
- نظرات: 6
6 نظر در مورد این مطلب
بحث طراحی وب سایت، اهمیت کمتری نسبت به صفحه درباره ما داده میشه. معمولا بیشترین تمرکز بر روی خدمات و محصولات سایت قرار داده میشه و در بعضی از وب سایت ها، درباره ما شامل کلمات زیادیه.اید به قدر کافی اطلاعات قرار بدید ، از ارزش های شرکت صحبت کنید و اعضای قوی تیم را معرفی کنید تا مخاطب متوجه برتری شما بشود و محصول و یا خدمات شما رو انتخاب کنه. چون که بازدید کننده ها به این صفحه میان تا بتونن دلیلی برای اعتماد به شما پیدا کنن.
با سلام و خسته نباشید ممنون از مطالب مفیدتون و اینکه معمولا تصور میشه که کسی به صفحه درباره ما توجهی نمیکنه و بیشتر به خدمات و محصولات ارائه شده در سایت مراجعه میکنه، این تفکر تا حدی درسته ولی زمانیکه قرار یک بازدیدکننده به مشتری تبدیل بشه اهمیت صفحه درباره ما یا درباره شرکت بیش از پیش افزایش پیدا میکنه
من خودم به عنوان شخصی که طراحی وب سایت انجام میدم همیشه تو طراحی صفحه درباره ما مشکل داشتم و نمیدونستم دقیقا چه محتوایی باید بذارم تو این صفحه، مطلب شما بهم کمک کرد، ممنون.
صفحه درباره ما ,یک شناخت کلی نسبت به وبسایت و شرکت ارائه دهنده وب سایت هست اگرنتوان کاربران را تحت تاثیر قرار داد، امکان اینکه سایت رو ترک کنن، خیلی زیاده .صفحه درباره ما باید از هر نظر بهترین باشه و پیام درستی به کاربران و بازدید کننده های سایت بدهد.
برخلاف نظر دوستمون] من همیشه بعد از دیدن صفحه اصلی سایت، میرم اول صفحه درباره ما و بعدش صفحه ارتباط با ما رو میبینیم . درباره ما رو چک میکنم که ببینم اینا کی هستن اصن! چند نفر. آیا کسی تو تیمشونن هست که بشناسم و با کارش آشنا باشم ؟ سرمایه گذارشون کی بوده و چه کسی حمایتشون میکنه و خیلی چیزهای دیگه
التبه در این مطلبی که نوشتین خیلی خوبه و منو روشن کرد نسبت به اهمیت صفحه درباره ما. ولی واقعیت اینکه حتی خود من هم تاحالا صفحه درباره ما هیچ سایتی و بررسی نکردم. همیشه اولین چیزی که سراغش مییرم اینکه ببینم خدمات وب سایت چیه و مشتریانیش چه کسانی هستن. فکر نمی کنم کلا کسی به صفحه درباره ما اهمیت زیادی بده