تحقیق درباره کلمات کلیدی یکی از با ارزش ترین و مهم ترین کارها در بازاریابی گوگل و موتورهای جستجو است.شما باید بدانید که پیدا کردن کلمه کلیدی مربوط به کسب و کارتان از اصلی ترین شرط های دیده شدن شما میباشد.یک کلمه کلیدی خوب میتواند بسیار به سود شما بوده و وب سایت شما را در عالی ترین جایگاه ها نشان دهد وبالعکس یک کلمه کلیدی اشتباه میتواند ضرر بالایی به شما برساند .
با یک تحقیق و جستجوی اصولی برای کلمه کلیدی شما میتوانید به راحتی متوجه شوید چه کلمه ای سئوی سایت شما را بهبود میبخشد و اینکه بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند.
حتما یادتان باشد که تحقیق درباره کلمات کلیدی سایت اصلا برای جذب مشتری برای شما نیست تنها هدف ما از پیدا کردن این کلمات جذب کاربرانی است که سایت شما برای آنها سودمند است و به دنبال خدمات و محصولات شما هستند.شما با گشتن دنبال کلمات مناسب میتوانید متوجه شوید که مخاطب شما به دنبال چه محصولی است تا خیلی راحت تر نیازشان را برطرف کنید.
ارزش کلمات کلیدی را از کجا بفهمیم ؟
تا بحال به این فکر کردید که کلمات کلیدی برای وب سایت شما چه اندازه اهمیت دارد؟به طور مثال شما یک فروشگاه کیف دارید آیا مشتریان و کاربران شما با کلمه کیف چرم و یا خرید کیف وارد سایت شما شده اند؟کلماتی که کاربران در موتورهای جستجو سرچ میکنند وبمستران و مدیران سایت ها در دستشان هست و ابزارهایی وجود دارند که به راحتی اطلاعات لازم را درباره کلمات کلیدی به ما میدهند.
یافتن کلمات کلیدی پرجستجو
استفاده از پیشنهاد های گوگل(ubersuggest)
- نوار جستجوی گوگل را باز کنید و عبارت موضوعی را که مدنظرتان است انتخاب کنید و در آنجا تایپ کنید.
- یک لیست از کلمات عبارت موردنظر شما باز میشود خوب به آن کلمات دقت کنید .نسبت به محتوا و مضمون سایت خود 10 کلمه را میتوانید انتخاب کنید.
- تمامی کلمات و عباراتی را که فکر میکنید به کسب و کار شما مربوط میشوند را در نوار جستجو وارد کنید و به دنبال کلمات کلیدی اصلی باشید ,کلماتی که بیشترین محبوبیت و بیشترین اهمیت را دارند و همچنین میتوانید کلمات و عبارت های طولانی تری را نیز انتخاب کنید.
ابزار KWFinder
در این ابزار شما میتوانید کلمات کلیدی با رقابت سئوی پایین را پیدا کنید این ابزار به شما میانگین دقیق جستجوی کلمات کلیدی را در یک ماه نشان میدهد و همچنین میزان ترند شدن این کلمات نیز قابل مشاهده است .این kwfinder را میتوان بهترین ابزار یافتن کلمات کلیدی نامید.
این ابزار فوق العاده کلمات کلیدی دنباله دار واقعی را برای شما آشکار می کند.همچنین KWFinder یک ابزار جستجوی کلمات عمومی است که با دقت بالا و فوق العاده نمره رقابت هر کلمه کلیدی را در مورد هدف سایت شما نشان میدهد.
ویژگی های ابزار kwfinder
- وضعیت رقبای شما را نسبت به سایتتان نمایش میدهد.یعنی شما در هر سطحی که بخواهید میتوانید سایت رقبا را بررسی کنید مثلا از نظر دامین آتوریتی,تعداد لینک های خارجی و داخلی ,تعداد بک لینک ها و میزان اشتراک گذاری محتوای آنها در شبکه های اجتماعی.
- این ابزار با ویژگی اتوماتیکی که دارد میتواند با اطلاعاتی که از شما دارد کلمات کلیدی مختص به شما را ارائه دهد.
- kwfinderهمیشه بروز است .یعنی در هر لحظه ای نسبت به وضعیت سایت های رقیب برای شما مشخص میکند که چقدر برای رسیدن به رتبه های برتر راه دارید.
- روند جستجوی ماهیانه و فعالیت 1 ماه را با یک نمودار به شما نمایش میدهد.
- شما میتوانید در هر کشوری که هستید و هر زبانی که میخواهید از این ابزار کلمات کلیدی خود را دریافت کنید.فیلترهای مختلف این ابزار کار وبمستران را بسیار راحت تر کرده است.
- یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ابزار این است که تخمین میزند به ازای قرار گرفتن در هرکدام از رتبه های گوگل و سرچ کلمات کلیدی شما توسط کاربران میانگین بازدید از وب سایت شما در روز چقدر خواهد بود.
ابزار Google Keyword Planner
گوگل کیورد پلنر یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی رایگان است که توسط خود گوگل ارائهشده و میزان جستجوی کلمات کلیدی مدنظر شما را بر اساس تکی و گروهی نشان میدهد. ممکن است که این ابزار تنها ابزار شما در تحقیق کلمه کلیدی نباشد، اما باید آن را جزو یکی از بهترین ابزارهای ارائه شده از گوگل حساب کرد.
ویژگی های ابزار Google Keyword Planner
- جستجو در این ابزار بر اساس کلمات کلیدی میباشد که خودتان انتخاب میکنید.
- میتوانید کلمات کلیدی را بر اساس هر زبان و هر کشوری که میخواهید جستجو کنید.شما میتوانید کلمات منفی را حذف کرده و فقط نتایج موتورهای جستجو را فیلتر کنید.
- میانگین جستجوی ماهیانه کلمات را با استفاده از جدول و نمودارهای این ابزار میتوانید مشاهده کنید.
- و....
ابزار SEMRush
SEMRush یک ابزار برای سئو وب سایت است که به شما اطلاعات بالایی در رابطه شما و رقبا از نظر چگونگی قرار گرفتن در نتایج موتورهای جستجو میدهد.دیگر ویژگی مفید این ابزار تحقیق درباره ی کلمات کلیدی است.یک ابزار واقعاً مفید برای کلمات کلیدی و تحقیقات رقبا است، قطعاً ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.
ویژگی های ابزار SEMRush
- اگر در کلمه ای شما و یا رقبای شما با آن رتبه کسب کرده باشد را نشان میدهد .این قابلیت گزینه خوبی برای نوشتن محتوای مورد نیاز کاربران در سایت است که باعث ترافیک بالا نیز میشود.
- تمامی کلمات کلیدی که رقیب های کسب و کار شما از آن استفاده کرده اند را نشان میدهد.
- میزان ترافیک وارد شده در سایت با استفاده از تبلیغات را میتوانید در این ابزار مشاهده کنید .
- شما در این ابزار نتایج جستجوی کاربران و همچنین روند آنرا میتوانید ملاحظه کنید.
ارزشیابی کلمات کلیدی
برای درک ارزش کلمات کلیدی، ابتدا باید درک درستی از وبسایت خود داشته باشید.باید هدف وب سایت خود را بدانید تا بتوانید بر اساس آن بهترین کلمات و عبارات کلیدی را پیدا کرده تا نتیجه دلخواه را بگیرید.
در گوگل به دنبالش بگردید
شما باید بفهمید که کدام وب سایت ها وجود دارند که با این کلمات کلیدی مورد انتخاب شما در حال سود بردن هستند .اینکار به شما کمک میکند تا وسعت دید خود را در زمینه رقابت افزایش دهید با اینکار شما کاملا متوجه خواهید شد که تا رسیدن به نتیجه و هدف دلخواه چه راهی پیش رو دارید.
بسیاری از تبلیغاتی که شما در نتایج گوگل و موتورهای جستجو میبینید دقیقا از همین راه جلو رفته اند و از کلمات کلیدی بسیار ارزشمندی استفاده میکنند.شما باید کلماتی را انتخاب کنید که بیشتر مخاطبان به دنبال آن باشند تا این مخاطبان برای شما مشتری شوند.شناختن این کلمات با ابزارهایی که در بالا گفتیم کار آسانی است.
از خودتان شروع کنید
اگر کلمه ای را انتخاب کردید اول از خودتان بپرسید که آیا این کلمه به محتوای سایت من مربوط است یا نه؟آیا کاربران دنیای وب با جستجوی این کلمات در سایت من به هدف خود میرسند؟آیا مخاطبان از پیدا کردن من راضی خواهند بود؟اگر جواب شما به این سوال ها "بله"بود خوب معلومه که راه رو درست رفتید.ادامه بدید....
از گوگل ادوردز کمک بگیرید
اگر سایت شما نسبت به کلمات انتخابی مورد نظرتان رتبه ای نگرفته و به نتیجه دلخواهتان نرسیدید به شما پیشنهاد میکنیم برای اینکه متوجه شوید که این کلمه چه مقدار به بهبود سایت شما کمک میکند ترافیک آزمایشی بخرید.در گوگل ادوردز، گزینه "Exact Match" را انتخاب کرده و ترافیک را به یکی از صفحات که فکر میکنید مرتبط است بفرستید. معیارهای Impressions و نرخ تبدیل را روی حدقل 200 تا 300 کلیک اندازهگیری کنید.
میزان دشواری کلمه کلیدی
ما برای اینکه بدانیم که برای اینکه به هدف خود برسیم باید کدام کلمه کلیدی را انتخاب کنیم علاوه بر اینکه باید تعداد مخاطبین و تعداد جستجوی کلمات را در بیاوریم باید بدانیم که برای رسیدن به آن رتبه های دلخواه چه کاری باید انجام دهیم .
اگر در کسب و کار شما در بالا ترین رتبه ها برندهای بزرگ حضور دارند باید بدانید که راه سخت و دشواری را در پیش دارید .برای فهمیدن این سختی ها هم ابزارهای آنلاین گوناگونی در دسترس هستند، از جمله KWFinder,Moz Keyword explorer,SEMRush
انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محتوا
ارتباط کلمات کلیدی با محصولات و خدمات سایت و همچنین میزان رقابت در آن کلمه را میتوان یکی از عوامل اصلی انتخاب کلمات کلیدی در نظر گرفت.با توجه به فعالیت های که برای سئو و بهینه سازی محتوای سایت انجام داده اید و همینطور قدمت دامنه سایت میتوان فهمید که کدام کلمه کلیدی نتیجه بهتر و سریع تری به ما داده است .یک سایتی که با یک دامنه جدید به تازگی کار خود را شروع کرده است با عباراتی که به محصولات و خدماتش مربوط است بسیار سریع تر به نتیجه میرسد ولی خوب یک دامنه با قدمت بیشتر میتواند با کلمات عمومی تری هم نتیجه بگیرد.
کلام آخر:
رعایت تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد و استفاده صحیح از این کلمات کلیدی به این معنی نیست که شما در رتبه اول قرار خواهید گرفت.کلمه انتخابی شما، میزان رقابت، اعتبار سایت، بک لینک ها، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، سرعت سایت و … همگی بر رتبه بندی نتایج گوگل تاثیرگذار هستند. رعایت نکات بالا در استفاده از کلمات کلیدی برای کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل امری لازم است ولی کافی نیست!
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1398/01/26
- زمان: 12:18
- نظرات: 1
1 نظر در مورد این مطلب
داشتن کلمات کلیدی مناسب بسیار مهم است . کلماتیکه به محتوای سایت کمک کند نقش اساسی در سئو دارد . پ