در طراحی سایت شرکتی ، هدف معرفی و نمایش نمونه کاها و خدمات یک موسسه یا شرکت می باشد. به دلیل استفاده زیاد کاربران از اینترنت، دارا بودن وب سایت اختصاصی برای شرکت ها، بسیار اهمیت داشته و در رقابت نقطه ی مثبتی محسوب می شود. با قرار دادن محصولات در وب سایت ، امکان دسترسی به عکس، مشخصات و قیمت محصولات آسان شده و برای تعداد افراد زیادی فراهم می شود. وب سایت شرکتی راه ارتباطی خوبی جهت برقراری ارتباط مشتریان نیز می باشد. در واقع معرفی محصولات در سایت شرکتی ، خود نوعی بازاریابی اینترنتی است.در این مقاله طراحی سایت شرکتی را به طور کامل و جامع مورد بررسی قرار خواهیم داد.
ابعاد مختلف در طراحی سایت شرکتی
گرافیک
گرافیک یک وب سایت شرکتی یکی از بخش های پراهمیت سایت است . زیرا کاربران پس از ورود به سایت شما طی 3-6 ثانیه تصمیم می گیرند که در وب سایت شما بمانند یا خیر . هرچه میزان ماندگاری افراد در وب سایت شما بیشتر شد احتمال خرید و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری افزایش می یابد . پس برای گرافیک وب سایت خود وقت و سرمایه گذاری مناسبی صرف کنید .
شیوه کد نویسی
برنامه نویسی استاندارد از بخش هایی است که کاربر متوجه ان نمی شود . بسیاری از طراحان از نرم افزارهای طراحی قالب استفاده می کنند که کدهای تولید شده توسط این نرم افزاها استاندارد های لازم را نداشته و احتمال تداخل آنها با افزونه های نصب شده بسیار زیاد است و ممکن است باعث خرابی سایت شما در آینده شود . بعلاوه اینکه اگر مجموعه ای حرفه ای طراحی سایت شما را انجام داده باشد می توانید نسبت به امنیت وب سایت و سرعت نمایش سایت خود مطمئن باشید .
خدمات هاست و دامنه
برخی طراحان وب سایت علاوه بر خدمات طراحی ، سئو و بهینه سازی ، خدمات هاست و دامنه را نیز بر عهده می گیرند. همانطور که می دانید برای راه اندازی یک وب سایت علاوه بر طراحی یک سایت مناسب داشتن یک دامنه و یک هاست مطمئن ضروری است . هزینه های مربوط به دامین مشخص بوده و بسته به دامنه .com یا .ir مورد نظر تعرفه های خاص خود را دارد . اما در خصوص میزبانی وب یا هاستیگ قضیه متفاوت است . قیمت خدمات هاستینگ تعرفه مشخصی ندارد و بسته به کیفیت سرویس ها متغیر است .
سئو و بهینه سازی سایت
سئو و بهینه سازی وب سایت که امروزه جزء لاینفک وب سایت ها شده است هزینه بالایی به خود اختصاص خواهد داد . در صورتی که پس از طراحی وب سایت به فکر سئو و بهینه سازی آن باشید به مراتب هزینه بیشتری می بایست انجام گیرد . زیرا نیاز است کدهای وب سایت بررسی و در صورت لزوم تغییر کند . بنابراین بهتر است در همان مراحل اولیه طراحی ، بحث سئو و بهینه سازی وب سایت را مد نظر قرار دهید ، به این دلیل که پروژه وب سایت شما تبدیل به سرمایه گذاری خواهد شد و میتواند بازدیدکنندگان هدفمند به وب سایت شما وارد کند.
پشتیبانی
نکته آخری که بسیار مهم و ضروری است بحث پشتیبانی است . بحث پشتیبانی برای شرکت ها هزینه هایی در پی دارد که می بایست این هزینه ها در هنگام طراحی وب سایت دریافت شود . لذا شرکت هایی که خود را متعهد به ارائه خدمات پشتیبانی می بینند این هزینه ها را پیش بینی کرده و در ابتدای قرارداد دریافت می کنند . بسیار شاهد بوده ایم که طراحان وب سایت ها قیمت های پایین تری به مشتری ارائه داده و در هنگام پشتیبانی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و نمی توانند به وظابف خود در این خصوص عمل کنند .
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/10/05
- زمان: 15:12
- نظرات: 4
4 نظر در مورد این مطلب
سلام . در طراحی سایت شرکتی موارد مهمی وجود دارد که میتواند در برندیگ و شخصیت برند هر مجموعه تاثیر زیادی داشته باشد. بنظر من در حال حاضر اکثر شرکت های ایرانی بدون سناریو و ایده خاصی وارد فضای طراحی سایت میشوند که همین باعث یکنواختی در اکثر طرح های اجرایی توسط شرکت ها شده است. متمایز سازی در عین حفظ اصول و سادگی نکته ی بسیار موثری است که باید تامل بیشتری روی آن داشت. سپاس
وجود سایت برای هرمجموعه ای مهم وضروریه .. من به شخصه به طراحی سایت خیلی توجه میکنم و اگر بخوام سایتی داشته باشم باید از طراحی شیک و منحصر به فردی برخوردار باشه
این روزا cms های عمومی و رایگان زیادی هستن که وب سایت های شرکتی ارائه میدن ولی خب نواقص خیلی زیادی دارن چون شرکت ها تفاوت های زیادی در نوع کارشون هست و cms های عمومی و رایگان جوابگو نیستن، پس بهترین گزینه برای انتخاب، به نظر من cms های اختصاصی هستن.
در بحث طراحی سایت شرکتی خیلی چیزا میشه گفت. اما مهم ترین مسئله همیشه همین هست که همه شرکت ها باید یه سایت داشته باشن که توش خودشون رو معرفی کنن و خدماتشون رو ارائه بدن. گاهی اوقات هم این خدمات قابل ارائه دادن نیستن و فقط معرفی میشن. اگر امروز یه شرکتی رو به شما معرفی کنن که سایت نداشته باشه یا حتی سایت ضعیفی داشته باشه خیلی سخت بهش اعتماد می کنید. بهترین کار اینکه مدیران شرکت ها سراغ سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی برن تا تمام نیازهاشون رو برطرف کنه و هی بهشون نگن که فلان کار قابل پیاده سازی نیست