افزایش آگاهی در عموم مردم و گستردگی بازار تبلیغات ، بازرایابی را به علمی پیچیده تبدیل کرده است. وجود روش های مختلف در تبلیغات ، صاحبان مشاغل و کسب و کار را بر آن داشته است تا شانس خود را در زمینه های مختلف تبلیغاتی امتحان کنند. در این بین شناسایی بازار و مخاطب هدف از نکات حائز اهمیت است که باید توسط کارشناس تبلیغات مورد آنالیز قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم به نوعی روش بازاریابی به نام ایمیل مارکتینگ بپردازیم ؛ روشی که در آن ارتباطی مسقیم با مخاطب هدف صورت میگیرد.
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یک روش مستقیم بازاریابی است که در آن به واسطه ایمیل، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات به مخاطب ارسال میشود. با شناسایی جامعه هدف و ارسال پیام برای قشر مورد نظر تا حد زیادی در هزینه ها و زمان میتوان صرفه جویی کرد. سرویس های ایمیل مارکتیگ بسیار زیادی موجود است که تعدادی از معتبرترین آنها را معرفی خواهیم کرد.
میلرلایت MailerLite
میلرلایت یک سرویس دهندهی ایمیل مارکتینگ غیرایرانی است، البته این سرویس دهنده بخش پشتیبانی مستقر در ایران هم دارد. با استفاده از طرح رایگان این سرویس میتوان تا ۱۰۰۰ مخاطب داشته داشت. این سرویس ارسال ماهیانه بدون محدودیت است، حتی برای طرح رایگان. برای ارتقا هم تعداد مخاطب تعیین کنندهی قیمت است که از ماهیانه ۱۰ دلار شروع میشود. ایجاد فرم برای استفاده در وبسایت، یکپارچه سازی با پلتفرمهای دیگر و شخصی سازی ایمیلها، در این سرویس دهنده با کیفیت بسیار بالایی صورت میگیرد.
میل چیمپ MailChimp
میل چیمپ یک سرویس دهندهی غیرایرانی است که شاید بتوان گفت یکی از پرکاربردترین سرویسهای دنیا میباشد. این سرویس هم برای شروع طرح رایگان دارد و میتوانید حداکثر ۲۰۰۰ مخاطب و ماهیانه ۱۲۰۰۰ ارسال داشته باشید. این سرویس قالبها و ابزارهای بازاریابی بهتری دارد و در صورت افزایش مخاطب یا تعداد ارسال ماهیانه، میتوانید با پرداخت هزینه از خدمات این سرویس دهنده بهره مند شوید.در این سرویس با ارتقای طرح کاربری، محدودیت ارسال ماهیانه حذف شده و فقط تعداد مخاطب تعیین کنندهی قیمت میباشد.
میل چی MailChi
میل چی یک سرویس دهندهی ایرانی است که برای حداکثر ۱۰۰۰ مخاطب میتوان از طرح رایگان استفاده کرد. با استفاده از طرح رایگان در ماه میتوان حداکثر ۱۰۰۰ ایمیل ارسال کرد. چنانچه پس از مدتی تعداد مخاطب شما افزایش یافت و یا نیاز به تعداد ارسال بیشتری داشتید، میتوان از طرحهای پیشرفته استفاده کرد. مزیت این سرویس نسبت به ۲ مورد دیگر، ایرانی و فارسی بودن، پرداخت ریالی و پشتیبانی میباشد. اما برای شروع و استفاده از طرح رایگان نسبت به ۲ مورد دیگر محدودتر است. در صورت ارتقای طرح هم، محدودیت ارسال ماهیانه به همان نسبت وجود دارد.
مزایای ایمیل مارکتینگ
دو مزیت بزرگ Email Marketing قیمت و راحتی است. ایمیل روشی ارزان قیمت برای تبلیغ شرکت و محصولات و یا خدمات آن در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر بازاریابی است. همچنین راه اندازی و پیگیری کمپین بازاریابی ایمیلی بسیار ساده است، که موجب میشود نوع بسیار قابل دسترس بازاریابی برای کسب و کارها کوچک باشد.
خبرنامه ها می توانند به فهرست ایمیلی ارسال گردند که از افرادی تشکیل شده است که به عنوان مثال اطلاعات لازم بر روی وب سایت شما را فراهم نموده اند، و برای این مشتریان بالقوه خبرهای به روز درباره شرکت، رویدادهای پیشرو و یا پیشنهادهای ویژه فراهم می سازد؛ و البته به آنها یادآوری می کند کسب و کار شما وجود دارد و اینکه احتمالا زمان بازدیدی دیگر است
- نویسنده: مژگان حیدری
- تاریخ: 1397/04/02
- زمان: 10:44
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب