ظهور اپلیکیشن های جدید به صورت مکرر در دنیای امروز حقیقت دور از انتظاری نمیباشد اما رقابت در این عرصه را تا حد زیادی مشکل کرده است. هزاران اپلیکیشن با زمینه ی فعالیت برابر این امتیاز را به مخاطبان داده است تا مقایسه کنند و بهترین گزینه را انتخاب کنند. اما با انتخاب اپلیکیشن رقابت به پایان نمیرسد چرا که تحقیقات نشان داده است که 80% از اپلیکیشن ها سه ماه پس از شروع فعالیت دچار بحران ریزش کاربر میشوند. در نتیجه برای بقا در این رقابت لازم است تا مرتکب اشتباهاتی نشوید که در بین صاحبان اپلیکیشن بسیار رایج است. ما در این مقاله قصد داریم تا این اشتباهات رایج را عنوان کنیم.
عدم شناخت از بازار هدف
عدم شناخت بازر هدف و عدم توجه به سلایق بازار آسیب های مخربی را به اپلیکیشن خواهد زد. در بازار یابی اپلیکیشن این بخش از اهمیت بسیاری برخوردار است. با تحیل درست بازار ، آگاهی از انتظارات کاربران و ارزیابی درست شرایط میتوانید اپلیکیشن را نسبت به دیگر رقبا در جایگاه بهتری قرار دهید.
نحوه فروش اپلیکیشن
هنگامی که اپلیکیشن ارائه میشود وارد یک رقابت تنگاتنگ با هزاران شرکتکننده میشود ، اینجا ابتدای راه بازاریابی اپلیکیشن است. اگر شما برنامه جامعی و راهبردی برای افزایش میزان دیده شدن اپلیکیشن خود نداشته باشید، خطر ناپدیدشدن آن وجود دارد. قبل از شروع به کار فعالیتهای بازاریابی مخاطبان خود را انتخاب و آنها دقیقا بشناسید. باید مطمئن شوید مسائلی که بازار میتواند بر برنامه شما تاثیر بگذارد را شناسایی کردهاید.
روش کسب درآمد نامناسب
در ابتدای ساخت اپلیکیشن ها باید هدف خود را مشخص کنید. این هدف شامل روش کسب و کار درآمدی شما از اپلیکیشن نیز خواهد بود. برخی با رویکرد فروش نسخه کامل اپلیکیشن پیش میروند و برخی مدل اشتراکی را انتخاب میکنند. یک راه کسب درآمد از اپلیکیشن ها نیز تبلیغات درونبرنامه ای است. به هر حال با هر رویکردی که پیش میروید باید بدانید این یک کار پیچیده است و باید بهترین راه حل را پیدا کنید. با نگاهکردن به برنامههایی در سبک شما میتوانید راه گسب درآمد مناسبی را انتخاب کنید.
عدم توجه کافی به امور مشتریان
اپلیکیشن شما ممکن است هزاران کاربر داشته باشد. اما در یک بازار رقابتی باید با تک تک مشتریان با دقت رفتار کرد. تبلیغات کلامی یک ابزار قدرتمند بازاریابی است و اگر توجه کافی به کاربران نشود میتواند مشکلساز شود.
عدم ارسال ایمیل شخصیسازی شده
ارسال ایمیل یکی از راه های قدیمی اما کاربردی در زمینه بازاریابی است. اکثر بازاریاب ها به محض عرضهی اپلیکیشن به بازار، یک ایمیل تبلیغاتی ارسال میکنند. نیاز به گفتن نیست که در این ایمیل باید همهی اطلاعات مهم درباره اپلیکیشن ذکر شود، اما یک مطلب مهم که بسیاری از بازاریابها از آن غافل میشوند، شخصیسازی ایمیل است. بنابراین، حتما نام گیرندهی ایمیل را در متن ایمیلتان ذکر کنید. و مطمئن شوید که نام او را صحیح نوشتهاید. حتما این موارد را در ایمیلتان ذکر کنید:
- نام اپلیکیشن، قیمت، و امکانات آن
- لینک آن در مارکت ها اپ
عدم تمرکز بر تعامل و حفظ مخاطب
شاید در ابتدا لازم باشد که بازاریابی اپلیکیشن با صرف مقداری هزینه صورت گیرد اما مطمئن باشید که این استراتژی تا همیشه پاسخگو نخواهد بود . برای بقا در این رقابت تنگاتنگ بهتر است روی حفظ مشتری از راه های مختلف و ایجاد تعامل با کاربران تمرکز کنید. عدم توجه به کاربران موجب خواهد شد تا در زمانی اندک اپلیکیشن شما با شکستی سخت رو به رو شود.
عدم تست اپلیکیشن پس از طراحی
عدم تست اپلیکیشن در مراحل اولیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که اگر توسعهدهنده ی اپلیکیشن به راحتی از آن چشم پوشی کند باید در نهایت پیشرفت اپلیکیشن خود را منتفی بداند. تست پس از طراحی و ساخت اپلیکیشن به شما این امکان را میدهد که قبل از اینکه ایرادات برنامه شما توسط کاربران تیز بین رصد شود آنها را برطرف سازید. هیچ تستی کامل نیست و نمیتوان گفت با تست اپلیکیشن ،کاربر با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد اما تا حد زیادی از بروز مشکلات احتمالی پیش گیری میکند.
- نویسنده: سمیه مهاجری
- تاریخ: 1397/05/01
- زمان: 20:07
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب