گوگل در دنیای وب قدرتی بزرگ محسوب میشود و قطعا جهت عرض اندام در دنیای وب نیازمند ایجاد روابط دوستانه با این قدرت خواهید بود. دنیای سئو مدام در حال تغییر و تحول است و هیچ فاکتوری برای ماندگاری در راس ثابت نیست و آپدیت بودن در این بسیار ضروری است. گوگل به عنوان قدر ترین موتور جستجو مدام در حال به روز کردن الگوریتم های خود جهت ارزیابی بهتر در این زمینه است. از این رو مدیران وب سایت نیز بایستی همزمان با این موتور جستجو نوع عملکرد خود را تغییر دهند تا نتایجی قابل قبول را در این موتور جستجو به دست آوردند. تکامل در الگوریتم های گوگل در سال های اخیر به سمتی میرود که تجربه کاربری موتور جستجوی خود را بهبود بخشد. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از الگوریتم های گوگل را مورد بررسی قرار دهیم:
الگوریتم پاندا
الگوریتم پاندا در سال 2011 آغاز به کار کرد.این الگوریتم مخالف جدی کپی و محتوای بی ارزش است. تبلیغات بیش از حد ،استفاده زیاد از یک تگ مشخص و یا تگ های بی ربط لینک های شکسته ترافیک پایین و مشکلات فنی وب سایت از شاخصه هایی مهمی هستند که الگوریتم پاندا به آنالیز آنها در وب سایت میپردازند و براساس سه فاکتور کیفیت محتوا ، مدت زمان ماندگاری کاربر در وب سایت و تعداد بازدید کنندگان وب سایت ها را رتبه بندی میکند.
الگوریتم پنگوئن
پنگوئن در 24 آوریل 2012 به طور رسمی در گوگل شروع به کار کرد. نقض دستور العمل های وب مستری از مهم ترین حساسیت های پنگوئن است .وب سایت ها جهت محبوبیت نزد پنگوئن باید از اشتراک گذاری مطالب در شبکه ها اجتماعی نهایت بهره را ببرند. از تکرار کلمات کلیدی بپرهیزید. کیفیت محتوا را تا جایی که میتوانید بالا ببرید و از کپی کردن مطالب دیگر سایت ها خودداری کنید مگر در صورت رعایت کپی رایت. محتوایی را که در نظر گرفته اید به طور منظم در وب سایت قرار دهید. مواردی هستند که باعث میشود سایتها در الگوریتم گوگل پنگوئن نمره منفی بگیرند ، تبادل لینک با سایتهای مختلف که دارای لینک خروجی زیاد هستند یکی از مهم ترین نکات است که باید مورد توجه مدیران وب سایت قرار بگیرد.
الگوریتم مرغ مگس خوار
مرغ مگس خوار با تفاوتی عمده نسبت به دو الگوریتم قبلی تولید شد. در این افزونه کلمات و عباراتی که کاربران جستجو میکنند توسط مرغ مگس خوار مورد بررسی قرار میگیرد. مرغ مگس خوار به طور مستقیم بر نتایج گوگل تاثیر گذار نیست و طبق جستجوی کاربران بهترین گزینه ها نمایش میدهد.این الگوریتم مفهوم کلمه جستجو شده را آنالیز میکند. کلمات متذپرادف را در نظر میگیرد و سپس به هدف جستجوی مخاطب را به نمایش درمیآورد. مرغ مگس خوار به بررسی نیازهای کاربران بسیار اهمیت میدهد ، اگر شما هم به این موضوع اهمیت بدهید قطعا توسط مرغ مگس خوار به کاربران بیشتری در گوگل پیشنهاد خواهید شد. رعایت نکات گفته شده در هر سه الگوریتم قطعا شما را به جایگاه مطلوبتان در دنیای وب خواهد رساند و باعث داشتن سئو وب سایت بهتر نسبت به دیگر وب سایت ها خواهد شد.
- نویسنده: مژگان حیدری
- تاریخ: 1397/03/05
- زمان: 13:32
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب