تجارت در همه ادوار به دنبال جذب مشتری و در نتیجه سود بیشتر بوده است.همین امر موجب به وجود آمدن بازار یابی و نقش پر رنگ ان در تجارت شد. بازار یابی در تمامی حوزه ها به فاکتوری حائز اهمیت تبدیل شد و نگاه جدی به آن تا حدی پیش رفت که رشته ای با این عنوان در دانشگاه ها تدریس شد. از این رو صاحبان کسب و کار در حوزه های مختلف کاری بازاریابی را در اولیت های اول کاری خود قرار دادند. بازاریابی سنتی تا سال ها جوابگوی تمایلات صاحبان کسب و کار بود و توانسته بود تا حد زیادی انتظاراتشان را برآورده کند. اما در سال های اخیر با ظهور اینترنت اوضاع در تمامی حوزه ها عوض شد و بازاریابی سنتی توانایی رقابت با بازاریابی آنلاین را پیدا نکرد. از این رو در تمامی زمینه ها شاهد توسعه گسترده بازاریابی آنلاین هستیم در این مقاله قصد داریم تا استراتژی های حائز اهمیت را در بازاریابی آنلاین عنوان کنیم:
بازاریابی آنلاین
برای شروع کار در بازار یابی آنلاین ابتدا باید موضع خود را مشخص کنیم. اینکه قصد داریم در کدام بخش فعالیت داشته باشیم بین شبکه های اجتماعی و یا وب سایت یکی را جهت بازاریابی انتخاب کنید. این انتخاب به زمینه ی فعالیت شما بستگی دارد. البته برای بازاریابی قدرتمند باید حضور فعال خود را در تمامی حوزه ها به کاربر ثابت کنید. داشتن وب سایت برای کسب و کار ضروری محسوب میشود پس در ابتدای امر وب سایتی مناسب با حوزه ی فعالیتی خود در نظر بگیرید. پس از طراحی وب سایت ، پشتیبانی از آن مهم ترین وظیفه شما در زمینه بازاریابی آنلاین محسوب میشود این پشتیبانی شامل مواردی است که به تعدادی از آنها پرداخته ایم.
بهینه سازی وب سایت:
بعد از ایجاد وب سایت قرار گرفتن در لیست اول گوگل میتواند برند شما را به کاربران معرفی کند و از این طریق میتوانید به مشتریان خود وصل شوید. در مقاله سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به نحوه بهینه سازی و سئو سایت پرداختیم و عوامل موثر بر بهینه سازی ذکر شد. تولید محتوا به روز رسانی محتوا آفزایش سرعت لود وب سایت بک لینک و ... مواردی هستند که در سئو وب سایت تاثیر گذار هستند.
Google Adwords:
این نام برای اغلب کسانی که در زمینه وب فعالیت میکنند شناخته شده است و میدانند که کاربرد فراوانی در ارتقا وب سایت دارد. کلمات کلیدی نقش تعیین کننده ای را در سئو سایت دارند. Google Adwords راهنمای کامل یافتن کلمات کلیدی مناسب در زمینه فعالیت وب سایت مد نظر است. Google Adwords میتواند در زمینه بازاریابی آنلاین کمک فراوانی برای مدیران وب سایت و کارشناسان سئو باشد.
بازاریابی محتوا:
یکی از مهم ترین شاخه های بازاریابی آنلاین است که کمک میکند تا مدیران وب سایت محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود ارائه دهند. با استفاده از محتوای درست کاربران محصولات و خدمات ارائه شده را به طور کامل در وب سایت مشاهده میکنند و اگر بازاریابی درست صورت گرفته باشد ترغیب میشوند به خرید کالا و یا از خدمات ارائه شده بهره میبرند.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی به عضوی جدایی ناپذیر خانواده ها تبدیل شده اند. ماهیت این شبکه ها به صورتی است که ارتباط حرف اول را میزند. همین ارتباط بین افراد و ایجاد گروه های چند نفره به ابزاری قدرتمند جهت تبلیغات تبدیل شده است. اشتراک گذاری تبلیغات در شبکه های اجتماعی نقش قابل توجهی را در بازاریابی آنلاین داراست. همین اشتراک گذاری نیز میتواند امتیاز مثبتی برای وب سایت شما یاشد و سئو وب سایت مد نظر را ارتقا بخشد.
موارد گفته شده در مقاله میتوانند در راستای یکدیگر به جلو حرکت کنند و در نهایت به کسب و کارهای مختلف در زمینه /SEO/سئو-حرفه-ای کمک شایانی بکنند.
- نویسنده: ادمین
- تاریخ: 1397/03/08
- زمان: 15:34
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب