بازاریابی مهم ترین اصل در هر کسب و کاری است.اما گستردگی و فراگیر شدن دنیای وب دنیای تازه ای را برای بازاریابی ایجاد کرده است.این گستردگی صاحبان مشاغل و کسب و کارها را مجاب به تبلیغات اینترنتی و یا دیجیتال مارکتیگ کرده است.
به مجموعه فعالیت هایی که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.در این مقاله دیجیتال مارکتیک را به طور جامع و کامل بررسی خواهیم کرد.
اهمیت دیجیتال مارکتینگ
امروزه دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین روش های بازاریابی بوده و با توجه به نیاز کاربران به اطلاعات می توان از مزایا و اهمیت دیجیتال مارکتینگ بهره برد.امروزه مشتریان درهر زمان و هر مکانی که نیاز به اطلاعات داشته باشند به سرعت به آن دسترسی دارند. جا دارد از اینترنت و جهانی شدن تشکر ویژه ای داشته باشیم که این امکان را از طریق رایانه ها، تبلت ها یا تلفن های همراه برای همگان فراهم کرده است. با تشکر از اینترنت و جهانی شدن، اکثر مردم جهان قادر به دسترسی به اطلاعات از طریق هستند.
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
با در نظر گرفتن این موضوع که بازاریابی اینترنتی زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال است، موارد زیر را بعنوان متریال یا ابزارهای عمومی دیجیتال مارکتینگ میتوان فهرست کرد:
- طراحی وبسایت
- محتوای بلاگ
- کتابهای الکترونیکی
- اینفوگرافیکها
- دستگاهها و ابزارهای تعاملی
- شبکههای اجتماعی
- رپورتاژها، بنرها و …
- بروشورهای آنلاین
- متریالهای برند (لوگو، فونت و …)
بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
استفاده از شبکههای اجتماعی درجهت ترویج محصول یا خدمات و بالابردن برند، همراه با استراتژی مطلوب که در نهایت منجر به افزایش بازدید وب سایت، خوشنامی برند و جذب مخاطب جدید خواهد شد. استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی منجر به بازاریابی بر روی مشتریان بالقوه، ارتقا و افزایش مشتریان واقعی، وفاداری مشتریان و تکرار خرید خواهد شد. محتوای تولیدی در رسانههای اجتماعی برند با رویکردی غیر تهاجمی میبایست کاملا جذب کننده باشد. محتوای تولیدی در شبکههای اجتماعی باید کاربر را به دنبال خود بکشاند و همچنین منجر به آشنایی کاربران جدید با برند شود.
- اینستاگرام مارکتینگ (بازاریابی در اینستاگرام)
- بازاریابی در توییتر
- اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی تأثیرگذار)
بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی یک راه قدرتمند برای کسب و کارهای مختلف است تا مخاطبان و مشتریان خود را به دست آورند. مشتریان شما هر روز از طریق رسانه های اجتماعی در حال تعامل با برندها هستند و اگر از طریق رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام و پینترست و … به طور مستقیم با مخاطبان خود صحبت نکنید، آنها شما را فراموش خواهند کرد.
مزیت های دیجیتال مارکتینگ
دسترسی سریع و آسان به مخاطب هدف
شناخت مخاطب و نیازهای او یکی از مهمترین مراحل بازاریابی است اما این تازه آغاز کار است شما باید پیام متناسب با خواست و نیاز مخاطب را تهیه کنید و اگر تمام این مراحل را به درستی انجام دهید وارد سخت ترین مرحله کار یعنی رساندن پیام به مخاطب (که در اینجا بازار هدف و مشتریانتان هستند) میشوید.
دیجیتال مارکتینگ با ابزارهایی که در اختیار شما میگذارد کمک میکند ساده تر به مخاطب دسترسی پیدا کنید و پیامها را به بهترین شکل ممکن در اختیارش قرار دهید.
در اختیار قراردادن ابزارهای سنجش و اندازه گیری
پس از اجرای کمپین های مختلف بازاریابی دیجیتال با کمک ابزارهای دقیق میتوان میزان موفقیت کمپین را سنجید پیش از این اندازه گیری دقیق کار دشواری بود و بعضا نیاز به هزینه های هنگفت داشت.
قیمت مناسب
در مقایسه با شیوه های سنتی، هزینه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار پایین تر است و بازگشت سرمایه بیشتری را هم در پی دارد.
امکانات متنوع تبلیغاتی
تنوع امکانات تبلیغاتی ابزارهای بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است و برای هر دسته از مخاطبان میتوان پیام را به شیوه اثرگذار ارائه کرد.
قابلیت بهبود سیستم در سریع ترین زمان ممکن
بهبود و ارتقای ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار ساده است و به همین دلیل به محض تغییر استراتژی میتوان آن را بهبود و ارتقا داد.
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/10/10
- زمان: 15:36
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب