کبوتر در حال حاضر آخرین حیوانی است که به لیست الگوریتم های گوگل اضافه شده است. گوگل با استفاده از این الگوریتم جستجوی محلی را در نتایج موتورهای جستجوی خود تاثیر داده است.هدف از این به روز رسانی صرفا پیشرفته تر کردن جستجوی محلی است. کبوتر الگوریتم جدیدی است که از طرف گوگل ارائه شده است و از آنجایی که بر روی جستجوی محلی متمرکز می شود، هدف آن بهبود نتایج جستجو بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر و تجارت او می باشد.در این مقاله ابعاد مختلفی از این الگوریتم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
الگوریتم کبوتر
یکی از اهداف اصلی آنها در اجرای این الگوریتم، ایجاد رابطه مستقیم بین نتایج جستجوی محلی و وب می باشد. نتیجه این الگوریتم اینست که گوگل توجه بیشتری به سیگنال های گرفته شده از مکان کسب و کارها می کند و درنتایج جستجو اهمیت بیشتری به آنها می دهد.گوگل این آپدیت را با هدف بهبود ارائه نتایج جستجو به کاربران راه اندازی کرد. طی این الگوریتم مکان هایی که نزدیکتر به کاربر هستند، در نتایج جستجو نشان داده می شوند.
ارتباط سئو و الگوریتم کبوتر
در الگوریتم کبوتر ، موقعیت مکانی یا لوکیشن مهم ترین فاکتور برای گوگل محسوب میشود.در نتیجه لازم است تا بهینه سازی وب سایت نیز در راستای سیاست های گوگل اقدام کند.مهندسان سئو باید توجه داشته باشند که با اضافه شدن الگوریتم کبوتر متد های خود را به صورتی بر وب سایت اعمال کنند که در راستای اهداف این الگوریتم به نتیجه برسند. جستجوگر محلی یا Local Searcher کسانی هستند که جستجو های خود را بر مبنای منطقه ای که در آن قرار دارند انجام میدهند که این افراد روز به روز در حال افزایش هستند.
ممکن است رتبه سایت شما با یک عبارت کلیدی در جایگاه پنجم باشد ولی با اعمال الگوریتمهای محلی گوگل، ممکن است این جایگاه بالاتر یا پایین تر بیاید. این امر به خاطر آن است که وقتی بحث سئوی محلی مطرح میشود، بسیاری از عواملی که قبلا در سئو موثر بودند، تاثیر خود را از دست داده و عوامل جدیدی دیگری جایزگزین آن میشوند.
زمانیکه عبارت جستجو شده به یک موقعیت مکانی یا یک کسب و کار محلی اشاره دارد، فاکتورهایی مانند فاصله مکانی، ساعت کاری و سهولت دسترسی حتی از میزان اعتبار سایت یا محتوای قرار گرفته در آن مهم تر خواهند بود.
فاکتور های حائز اهمیت در الگوریتم کبوتر
- تاکید بر سیگنال های سنتی و ارگانیک : ساختن لینک هوشمند ، انتشار محتوای منحصربفرد و اتوریتی دامنه ، همه و همه رتبه بندی محلی را پشتیبانی می کنند.
- تاکید بر محتوای کاملا محلی : ایجاد متن، ویدئو و محتوای تصویری که کسب و کار شما را با یک محله یا منطقه خاص مرتبط می کند، این امر سبب می شد تا وب سایت شما به عنوان یک منبع برای جستجو در آن منطقه در اولویت باشد .
- تمرکز بر اصول اولیه SEO محلی : بهبود دقت و گستردگی نقل قول ها و استنادات خود، حذف لیست ها و محتوای تکراری، کسب بازبینی مطلوب و … می باشد . برندهای تجاری بزرگ باید توجه ویژه ای به این اهداف پایه ای داشته باشند، با توجه به اجرای مناسب این موارد می توان آنها را در رتبه بندی های محلی نگه داشت.
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/10/01
- زمان: 16:25
- نظرات: 6
6 نظر در مورد این مطلب
گوگل واقعا دیگه راهی برای دور زدن الگوریتم ها باقی نذاشته.برای نتیجه گرفتن حتما باید اصول رعایت بشن در غیر این صورت نتیجه دلخواه قطعا کسب نمیشه
مطالبتون مثل همیشه عالی، از وقتی با وب سایت شما آشنا شدم کلی به اطلاعاتم اضافه شده، فک کنم اگه همینجوری پیش بریم یه سئو کار به جمع سئو کارها اضافه میشه :)
سلام خیلی ممنون که به موضوعی جدید آشنام کردین .
با سلام و خسته نباشید ممنون از مطالب بسیار خوبتون میشه همچنین گفت که در حقیقت این الگوریتم به گوگل کمک میکنه تا فاصله ها و موقعیتهای مکانی را از طریق سیگنالهای قدیمی شناسایی کنه .
در الگوریتم کبوتر ، موقعیت مکانی یا لوکیشن مهم ترین فاکتور برای گوگل محسوب میشودسئو کاران باید توجه داشته باشند که با اضافه شدن الگوریتم کبوتر متد های خود را به صورتی بر وب سایت اعمال کنند که در راستای اهداف این الگوریتم به نتیجه برسند
ممنون از مطلب مفیدتون. از زمانی که این الگوریتم کبوتر در نتیجه جستجو گوگل تاثیر گذار شده کسب و کارهای محلی به شدت رونق گرفتن. مخصوصا فروشگاه های خاص مثل کتابفروشی ها که ممکنه حتی تو هر محل یدونه هم نباشه. خیلی جالب شده که هرکتابی رو که توی گوگل جستجو می کنین تمام کتابفروشی های نزدیک محل خودتون رو هم نمایش میده