در این دنیای دیجیتالی نقش تلفن های هوشمند و برنامه های موبایل غیر قابل انکار است و افراد روز را با چک کردن تلفن های همراه اغاز میکنند. گفته شده هر شخصی روزانه به طور تقریبی 6 ساعت بر روی تلفن همراهش زمان میگذارد که از این مقدار حدودا 90 درصد صرف کار کردن با اپلیکیشن های موبایل میشود و مابقی صرف باز کردن و گردش در صفحات وب میشود. دیگر موبایل صرفا یک وسیله برای ارسال و دریافت پیام نیست و شامل دنیایی از بازی ها و برنامه های کاربردی است .
پس عاقلانه است که صاحبان کسب و کار به سراغ ساخت اپلیکیشن منحصر به فرد بروند .
مزایای ساخت اپلیکیشن برای کسب و کار
تصویر قوی از برند شما نشان میدهد
تصویر برند شما نقش بسیار حیاتی برای موفقیت کسب و کار ایفا میکند . بدون وجود اپلیکیشن های موبایل و وب سایت ، برند شما قدیمی و بدون کاربری به نظر میرسد . حسی که کاربر نسبت به کسب و کار شما در ذهنش شکل میگیرد به عنوان "تصویر ذهنی" شناخته میشود و این تصویر اگر به عنوان برندی پیشرو و به روز در ذهن مشتری ثبت شود ، آن وقت است که تاثیر خوبی بر نحوه عملکرد کسب و کار و آینده اش دارد. در واقع در حال حاضر مشتری چنین انتظاری از کسب و کار دارد و یکی از ضروریات رقابت با دیگر کسب و کار هاست .
بازدید های سایت شما را بالا میبرد
بهتر است بدانید که یک مارکت پلیسی مانند کافه بازار ، آمار بازدید 6 میلیون کاربر در یک روز را دارد .پس جمعیت زیادی روزانه به این مارکت ها سر میزنند واگر مطابق مقاله " راه های افزایش دانلود اپلیکیشن موبایل " پیش بروید شانس زیادی در بدست آوردن درصدی از این بازدید ها را خواهید داشت. بازدید بیشتر از برنامه شما میتواند ترافیک خوبی به سمت وب سایت شما روانه کند و از این جهت امتیاز شما در رتبه بندی گوگل نیز پیشرفت میکند و بک لینک های خوبی از این طریق میتوانید دریافت کنید .
کانال درآمدی جدید ایجاد میکند
اگر بخواهید میتوانید مستقیما از این طریق کسب درآمد داشته باشید . در صورتی که تعداد نصب اپلیکیشن شما بالا برود ، میتوانید تبلیغات نیز قبول کنید و یا حتی میتوانید بعضی از خدمات خاص برنامه را در ازای دریافت هزینه ای در اختیار کاربر قرار بدهید.
آمار دقیقی از مشتریان نشان میدهد
یکی از بهترین مزایایی یک اپلیکیشن میتواند برای شما به ارمغان بیاورد ، داده های مجانی و آماده است . معمولا در حالت عادی باید کلی زمان و هزینه صرف کنید و از محققین کمک بگیرید تا چنین آماری بدستتان برسد ولی با برنامه موبایل به آسانی به آماری مانند سن ، جنسیت ، منطقه جغرافیایی و ... دست پیدا میکنید .دانستن این اطلاعات به شما کمک میکند که درصدد بدست آوردن رضایت مشتری و ارائه خدمات بهتر باشید. بهتر است زمانی که کاربر در برنامه شما ثبت نام میکند ، اطلاعاتی که فکر میکنید برای شما و کسب و کارتان مفید است را از او بخواهید.
جایگاه خوبی در شبکه های اجتماعی بدست می آورید
فعالیت در شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیمی با گوشی های تلفن هوشمند دارد . برنامه های موبایل یک پلتفرم ایده آل برای جمع آوری کاربران و مشتریان از طریق گزینه های مختلف است. میتوانید با اتصال مستقیم به شبکه های اجتماعی ، کاربر را به پلتفرم مورد علاقه اش هدایت کنید.
سوالاتی که قبل از ساخت اپلیکیشن باید از خود بپرسید
صرفا داشتن تصمیم برای طراحی و ساخت اپلیکیشن کافی نیست و جنبه های زیادی وجود دارد که باید بررسی شود.
• آیا اپلیکیشن موبایل بهترین راه دسترسی کسب و کار شما به بازار هدف است ؟
• چقدر حاضرید برای ساخت چنین راه حلی هزینه کنید ؟
• آیا میخواهید برنامه موبایل شما روی هر پلتفرمی قابل دسترسی باشد ؟
• چطور میتوانید خدمات کسب و کارتان را از طریق اپلیکیشن به مشتری ها برسانید ؟
پاسخ به این سوال میتواند به شما و سازنده برنامه کمک کند که تصمیم مشخصی بگیرید و برنامه ای با امکانات خاصی طراحی کنید که هم شما و هم مشتریان شما بتوانند بیشترین استفاده را از آن بکنید.
کاربران چه انتظاری از یک اپلیکیشن دارند ؟
امکانات ویژه قائل شوید
در نظر بگیرید که شما تصمیم گرفتید که یک اپلیکیشن برای برند و یا کسب و کارتان طراحی و پیاده سازی کنید تا بتوانید خدمات و محصولاتتان را معرفی کنید ولی آیا این تمام کاری است که باید انجام بدهید ؟ خیر برنامه شما باید کاربر را به استفاده روزانه و ارتباط متقابل تشویق کند و به این معناست که باید آفر های ویژه ای برای کاربران برنامه قائل شوید .
• 70% از کاربران دوست دارند که از طریق اپلیکیشنها تخفیف و امتیاز ویژه دریافت کنند.
• 65% از کاربران مایل به داشتن اپلیکیشن های مرتبط با باشگاه مشتریان ویژه و استفاده از خدمات آنها هستند.
در نتیجه بهتر است زمانهای مشخصی برای کاربران کوپن تخفیف و امتیازات ویژه قرار بدهید و حتی میتوانید این کوپن ها را بر اساس منطقه زندگی کاربران مشخص کنید و صرفا محدود به یک شهر نباشد.
شنوای نظرات باشید
بیش از 78 درصد کاربران موبایل ، از اپلیکیشن ها برای ارتباط مستقیم و خدمات مشتریان استفاده میکنند و نظرات و شکایاتشان را از آن طریق اعلام میکنند. پس باید برنامه شما امکانی برای امتیاز دهی و نظرسنجی داشته باشد و بهتر است بدانید که نیمی از کسانی که در این نظر سنجی ها شرکت میکنند ، اگر احساس کنند که به شکایت و یا گفته شان توجهی نشده و عملی در جهت بهبود صورت نگرفته باشد ، برنامه را ترک میکنند و دیگر از آن استفاده نمیکنند. میتوانید امکان ارسال ایمیل و تلفن مستقیم را در برنامه به عنوان یک کانال ارتباطی موثر قرار بدهید.
ارسال نوتیفیکیشن فراموش نشود
نوتیفیکیشن و یا همان اعلان ها راه خوبی برای با خبر ساختن کاربران از آفرها و خدمات کسب و کار شما است و نیمی از کاربران گفته اند که مایل هستند اعلانهای شخصی از طرف برنامه ها دریافت کنند.
• 65% از کاربران به محض دریافت نوتیفیکیشن ، برنامه را باز میکنند
• 70% از کاربران اعلام کرده اند که دریافت اعلان های تبریک تولد و غیره ، اخبار و مطالب ویژه و تخفیف و آفر های ویژه باعث شده که وفاداری بیشتری به برند پیدا کنند
هرچقدر اعلان ها مطابق با ویژگی های کاربر اعم از محل زندگی ، جنسیت ، تحصیلات و غیره باشد ، کاربر بیش از پیش به استفاده از خدمات و محصولات شما ادامه میدهد.
جمع بندی
اینکه با توجه به حرف هایی که زدیم ، خیلی از کسب و کار ها مایل به داشتن اپلیکیشن باشند ، کاملا طبیعی است . اپلیکیشنی که بتواند مشتری های جدید برای کسب و کار به ارمغان بیاورد قطعا بسیار ارزشمند خواهد بود.علاوه بر این ساخت اپ موبایل کمک میکند که مشتری ها و کاربران به استفاده از محصولات و خدمات شما ادامه بدهند .و ارزش زیادی برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت .
• استفاده از اپلیکیشن میتواند خرید محصولات را برای مشتری ها آسان کند.
• مشارکت مشتری را افزایش میدهد.
• باعث کاهش هزینه ها میشود.
• کانال ارتباطی مستقیمی بین شما و مشتریان میشود.
• قابلیت پرداخت مستقیم پول برای کاربران فراهم میشود .
حالا اگر به این نتیجه رسیدید که کسب و کار شما احتیاج به اپلیکیشن دارد باید بپذیرید که دنیای اینترنت در حال گسترش است و هر روز تغییرات زیادی میکند و شما باید آماده باشید که خود و سیاستهای برندتان را با این تغییرات وفق دهید .
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/07/30
- زمان: 15:32
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب