بازاریابی در دنیای وب نیازمند ابزارهایی است. صفحه فرود یا landing page یکی از ضروری ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی میباشد. اگر قصد دارید بازاریابی اینترنتی را به صورت جدی در کسب و کار خود دنبال کنید ، به ابزارهایی نیاز دارید که قطعا بدون توجه به آنها در این رقابت تنگاتنگ راه به جایی نخواهید برد. landing page صفحه ای از سایت است که نقطه فرود بازدید کننده از وب سایت میباشد. معمولا صفحه فرود به صورت جدا از صفحات اصلی یک وب سایت طراحی می شود و به همین علت است که Navigation کلی وب سایت در آنها لحاظ نمی شود. در این مقاله قصد داریم تا صفحه فرود را از تمامی ابعاد و زوایا مورد بررسی قرار دهیم.
اهمیت landing page
اگر بخواهیم اهمیت landing page را با استفاده از یک مثال نشان دهیم باید گفت landing page به مثابه ی ویترین یک فروشگاه است.اولین تصویری که کاربر میتواند براساس آن وب سایت را آنالیز کند. landing page چرا که میتواند به محض ورود به وب سایت به محتوا و زمینه فعالیت شما شناخت پیدا کند. در نتیجه همین امر موجب میشود تا مدیران وب سایت بیشتر تمرکز خود را در طراحی برای landing page قائل شوند.
دکمه فراخوان یا Call To Action
کیفیت محتوا، استایل صفحه و نحوه چیدمان دیگر المان ها در صفحه فرود کمک بسیاری به بالا رفتن میزان کلیک CTA می کند.در نتیجه ی بالا رفتن میزان کلیک ترافیک وب سایت نیز بالا خواهد رفت. دکمه فراخوان یا به اختصار CTA معمولا در ساخت صفحات فرود بسیار مورد توجه گرفته می شود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی و نحوه چیدمان و مکان مهم است ولی در درجه اول لازم است زمینه کلیک خوردن دکمه CTA را فراهم کنیم. دکمه فراخوان یا CTA می تواند برای درخواست عضویت در خبرنامه، برای درخواست دانلود فایل و یا پر کردن یک فرم مورد استفاده قرار گیرد.بعد از طراحی اولیه دیگر المان های صفحه فرود، یکی از مهم ترین نکات طراحی دکمه Call To Action است. باید بدانیم این دکمه ها و فرم ها را چگونه طراحی کنیم و در کجای سایت بکار ببریم.
نکات حائز اهمیت در landing page
انتخاب کلمات کلیدی مناسب در طراحی صفحه فرود
انتخاب کلمات کلیدی مناسب یکی از حائز اهمیت ترین بخش های سئو میباشد. این موضوع در طراحی صفحه فرود نیز از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است. برای طراحی صفحه فرود منطبق بر اصول سئو، بهتر است که اول از همه کلمات کلیدی اصلی آن کسب و کار تعیین گردد و سپس براساس آن اقدام به ساختاربندی و طراحی سایت خود کنید.
از عکس ها و ویدئوها استفاده کنید
عکس و ویدئو میتوانند جذابیت ویژه ای را در landing page داشته باشند.علاوه بر این از افزایش مدت زمانی که کاربر در صفحه سپری می کند، روی میزان نرخ تبدیل ، تاثیر بسیار مثبتی می گذارند. از طرفی به کمک ویدئوها، انتقال داده و اطلاعات راحت تر می گردد.
ارتباط لینک از landing page به بقیه صفحات
ارتباط لینک از طریق کلمات کلیدی بین صفحات، یکی از روش های بهینه سازی سایت و سئو می باشد. برای اینکه بتوانید کاربر خود را بیشتر درگیر سایت کنید، بهتر است که بین صفحات، یک ارتباط لینکی برقرار کنید.
آنالیز میزان ورودی landing page
همان طور که در مقاله استفاده از گوگل آنالیتیکس گفته شد شما میتوانید با استفاده از گوگل آنالیتیکس ، میزان ورودی هر صفحه و تعیین کلمه کلیدی که باعث افزایش ورودی درهر صفحه فرود گردیده است را پیدا کنید و سئوسایت خود را براساس آن ها تنظیم و کنترل کنید. با تعیین اینکه هر صفحه فرود چقدر ورودی دارد، می توانید استراتژی بازاریابی اینترنتی خود را بهتر تعیین کنید.
انواع مختلف landing page
Click Through صفحات فرودی هستند که به منظور کلیک کردن کاربر و ارجاع آن به صفحه ای دیگر طراحی شده اند. این صفحات ، هدفشان صرفا متقاعد کردن بازدید کننده و کلیک کردن کاربر بر روی لینکی خاص و سپس هدایت آن به صفحه ای دیگر است و به طور معمولدر تبدیل کاربر به مشتری استفاده می شود که میتوان گفت یکی از ترفند های تجارت الکترونیک محسوب می باشد.
صفحات فرودی که هدایت کننده کاربر هستند که در اصطلاح Lead Generation نامیده می شوند. صفحات فرود Lead Generation برای دریافت اطلاعاتی مانند نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان استفاده می شود. تنها هدف این نوع صفحات فرود، جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگانی ست که خود اطلاعاتشان را در فرم وارد کرده و به حوزه فعالیت شما و یا استفاده از محصولات و یا خدمات شما ابراز تمایل کرده اند.
- نویسنده: ندا مراقبتی
- تاریخ: 1397/09/22
- زمان: 13:02
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب