اگر قصد دارید بازاریابی اینترنتی را به صورت جدی در کسب و کار خود دنبال کنید ، به ابزارهایی نیاز دارید که قطعا بدون توجه به آنها در این رقابت تنگاتنگ راه به جایی نخواهید برد. صفحه فرود یا landing page یکی از ضروری ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی میباشد. landing page صفحه ای از سایت است که نقطه فرود بازدید کننده از وب سایت میباشد. معمولا صفحه فرود به صورت جدا از صفحات اصلی یک وب سایت طراحی می شود و به همین علت است که Navigation کلی وب سایت در آنها لحاظ نمی شود. در این مقاله قصد داریم تا صفحه فرود را از تمامی ابعاد و زوایا مورد بررسی قرار دهیم.
انواع مختلف landing page
صفحات فرودی که به منظور کلیک کردن کاربر و ارجاع آن به صفحه ای دیگر طراحی شده و به آن Click Through نیز گفته می شود. صفحات فرود طراحی شده به منظور کلیک کردن کاربر و ارجاع آن به صفحه ای دیگر، هدفشان صرفا متقاعد کردن بازدید کننده و کلیک کردن کاربر بر روی لینکی خاص و سپس هدایت آن به صفحه ای دیگر است و به طور معمول در تبدیل کاربر به مشتری استفاده می شود و یکی از ترفند های تجارت الکترونیک محسوب می باشد.
صفحات فرودی که هدایت کننده کاربر هستند که در اصطلاح c نامیده می شوند. صفحات فرود Lead Generation برای دریافت اطلاعاتی مانند نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان استفاده می شود. تنها هدف این نوع صفحات فرود، جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگانی است که خود اطلاعاتشان را در فرم وارد کرده و به حوزه فعالیت شما و یا استفاده از محصولات و یا خدمات شما ابراز تمایل کرده اند.
اهمیت طراحی landing page
اگر وب سایت را به عنوان یک فروشگاه در نظر بگیرید ، landing page حکم ویترین این فروشگاه را خواهد داشت. کاربر براساس landing page است که میتواند به محض ورود به وب سایت به محتوا و زمینه فعالیت شما شناخت پیدا کند. بر این اساس میتوان گفت که طراحان و مدیران وب سایت باید تمرکز ویژه ای را برای landing page قائل شوند چرا که با ارئه یک صفحه فرود با کیفیت جذب مخاطب و کاربر و در نتیجه موفقیت وب سایت رقم خواهد خورد.
دکمه فراخوان یا Call To Action
دکمه فراخوان یا به اختصار CTA اصولا در ساخت صفحات فرود بسیار مورد توجه گرفته می شود و از اهمیت بسیاری برخوردار است و در خیلی از اهداف صفحات فرود کلیک خوردن این دکمه است، پس باید در طراحی و نحوه چیدمان و مکان آن دقت لازم را به کار برد ولی در درجه اول لازم است زمینه کلیک خوردن دکمه CTA را فراهم کنیم. منظور این است که کیفیت محتوا، استایل صفحه و نحوه چیدمان دیگر المان ها در صفحه فرود کمک بسیاری به بالا رفتن میزان کلیک CTA می کند. دکمه فراخوان یا CTA می تواند برای درخواست عضویت در خبرنامه، برای درخواست دانلود فایل و یا پر کردن یک فرم مورد استفاده قرار گیرد.بعد از طراحی اولیه دیگر المان های صفحه فرود، یکی از مهم ترین نکات طراحی دکمه Call To Action است. باید بدانیم این دکمه ها و فرم ها را چگونه طراحی کنیم و در کجای سایت بکار ببریم.
نکات حائز اهمیت در طراحی landing page
1.انتخاب کلمات کلیدی مناسب
انتخاب کلمات کلیدی مناسب یکی از حائز اهمیت ترین بخش های سئومیباشد. این موضوع در طراحی صفحه فرود نیز از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است. برای طراحی صفحه فرود منطبق بر اصول سئو وب سایت ، بهتر است که اول از همه کلمات کلیدی اصلی آن کسب و کار تعیین گردد و سپس براساس آن اقدام به ساختاربندی و طراحی سایت خود کنید.
2.آنالیز میزان ورودی landing page
همان طور که در مقاله استفاده از گوگل آنالیتیکس گفته شد شما میتوانید با استفاده از گوگل آنالیتیکس ، میزان ورودی هر صفحه و تعیین کلمه کلیدی که باعث افزایش ورودی درهر صفحه فرود گردیده است را پیدا کنید و سئوسایت خود را براساس آن ها تنظیم و کنترل کنید. با تعیین اینکه هر صفحه فرود چقدر ورودی دارد، می توانید استراتژی بازاریابی اینترنتی خود را بهتر تعیین کنید.
3. ارتباط لینک از landing page به بقیه صفحات
ارتباط لینک از طریق کلمات کلیدی بین صفحات، یکی از روش های بهینه سازی سایت و سئو وب سایت می باشد. برای اینکه بتوانید کاربر خود را بیشتر درگیر سایت کنید، بهتر است که بین صفحات، یک ارتباط لینکی برقرار کنید.
4. از عکس ها و ویدئوها استفاده کنید
این دو مورد سبب افزایش جذابیت ویدئو شما می شوند و جدا از افزایش مدت زمانی که کاربر در صفحه سپری می کند، روی میزان نرخ تبدیل ، تاثیر بسیار مثبتی می گذارند. از طرفی به کمک ویدئوها، انتقال داده و اطلاعات راحت تر می گردد.
- نویسنده: مژگان حیدری
- تاریخ: 1397/05/25
- زمان: 07:59
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب