در طراحی سایت حرفه ای باشید
اگر به دنبال جلب اعتماد بیشتر کاربران سایت خود هستید، سعی کنید تا رعایت اصولی مانند ایجاد فضای خالی در وب سایت، رعایت ترکیب بندی و رنگ بندی متناسب با متون و قابل خوانا بودن محتوای ارائه شده به کاربر را در طراحی سایت خود همیشه در نظر داشته باشید. یادتان باشد هیچ گاه کاربرد را فدای زیبایی ظاهری نکنید
ایجاد فریم ورک و چارچوب مختص خودتان
یک کاربر در صفحه ای محتوایی را مشاهده می نماید، مشخصا توقع دارد با عبور به صفحه ای دیگر طی همان قالب قبلی محتوای جدید را مشاهده کند. شما همیشه باید در نظر داشته باشید که طراحی سایت شما به گونه ای نباشد که مخاطب برای مرور در صفحات شما همواره با یک چینش و ظاهری متفاوت روبرو شود.
سبک خودتان را در طراحی وب سایت به کار بگیرید
همیشه، تقلید و پیروی کردن از دیگران، چیزی است که باعث حس بی اعتمادی به کاربر می گردد. شما حتماً دیده اید تجارت هایی را که از سعی میکنند خود را چه از نظر نام و عنوان و چه از نظر ظاهر شبیه رقبای موفقشان نمایند. بیشتر کارفرماها دوست دارند که طراحی وب سایت ای شبیه به وبسایت های رقیب خود داشته باشد، این حرفه طراح سایت است که بتواند او را از خطرهای ایجاد شده برای ایجاد حس اعتماد کاربرانشان متوجه سازد.
به وعده های خود در طراحی سایت عمل کنید
در هر زمینه ای که فعالیت میکنید مهم ترین راه برای جلب اعتماد مشتری ، این است که به تمامی وعده های خود عمل کنید. در طراحی وب سایت نیز به این صورت است و لازم است برای جلب اعتماد کاربران تمامی وعده های داده شده را جدی بگیرید.
طراحی سایت ابتدا برای کاربران بعد موتورهای جستجو
افراط در سئو ، چیزی است که محبوبیت و القای حس اعتماد یک کاربر را خدشه دار میکند. سئو در طراحی سایت، نقش بزرگی را ایفا میکند، اینکه کدهای سایت به چه صورتی در سایت نمایش درآیند، کلمات کلیدی چگونه لینک شوند، تعداد استفاده از المان های مورد نیاز در هر صفحه و بسیاری از موارد دیگر هستند که در زمان طراحی سایت باید در سئو در نظر گرفته شود.
تغییرات در طراحی سایت به صورت آهسته و پیوسته
کاربر شما در هنگام مراجعه به وب سایت شما، می خواهد از رویکرد منطقی تغییرات که برای او قابل درک، تشخیص و دارای روندی آهسته باشد برخوردار گردد، پس سعی کنید در طراحی سایت به کاربران خود القا کنید که شما همان کسی هستید که در صفحه قبل هم بودید
طراحی فرآیند های طراحی سایت
در طراحی باید بتوانید به سادگی و با کمترین فرآیند های کاری به مخاطب آن چیزی که باید را ارائه کنید. بزرگترین اشتباه توضیح واضحات است؛ بیشتر از اینکه کارکرد مثبتی داشته باشد، باعث ایجاد حس توهین به کاربر خواهد شد. سعی کنید مواردی را که کاربر خود میتواند به سادگی کشف نماید را برای کاربر نگاه دارید تا لذت درک و کشف آن را کسب نماید. هیچ انسانی دوست ندارد متوجه شود که فریب خورده است و یا مجبور به انجام کاری شود که نمیخواهد. روانشناسی را در شناخت تمایلات و سلایق کاربران خود جدی بگیرید.
طراحی سایت مطابق سلیقه کاربران
بازخوردها را هم در رابطه با سایت خودتان و هم در رابطه با وب سایت های رقیب جدی بگیرد.امروزه فرآیند های تشخیص خودکار سلایق کاربر از طریق بازخوردهای کار با یک وب سایت بوجود آمده است که مطابق با آن بتوان به ارائه محتوا و یا شکل ظاهری یک وب سایت پرداخت. ایده بسیار جالب و کاربردی مهم ترین رکن به نظر میرسد ، اما همیشه یک نقطه بحرانی همراه خود خواهد داشت و آن این است که تا چه زمانی و چه مقداری از چه اطلاعاتی را میتوان از کاربر جمع آوری نمود که به او حس ورود به حریم خصوصی و ردیابی او را ندهد.
اصول سازگاری در طراحی وب سایت
بهترین روش طراحی سایت این است که ما بدانیم اولاً کاربران ما چگونه احساس راحتی بیشتری میکنند که نیاز کمتری به آموزش در زمان استفاده را داشته باشند و ثانیاً تغییرات مورد نظر را به آهستگی و در طی یک بازه زمانی طولانی مدت در نظر بگیریم تا کاربر بتواند آرام آرام با تغییرات انس بگیرد و دچار سردرگمی در ساختار جدید سایت شما نشود.
- نویسنده: سمیه مهاجری
- تاریخ: 1397/05/21
- زمان: 08:06
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب