در مقاله های گذشته به نکاتی درباره افزایش مخاطب وب سایت اشاره شد اما اگر وب سایت شما پتانسیل بالایی در زمینه فعالیت مورد نظرتان دارد و قصد دارید مخاطبان وب سایت خود را در سطح بین المللی افزایش دهید لازم است که وب سایت خود را به صورت دو یا چند زبانه طراحی کنید. اما سوال اصلی این است که ساختار در وب سایت دو زبانه باید به چه شکل باشد که موتور های جستجو شناخت مناسبی جهت رتبه بندی وب سایت در هر دو یا چند زبان داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا تمامی قواعد را در زمینه وب سایت های دو زبانه مورد بررسی قرار دهیم.
Linking در طراحی وب سایت چند زبانه
یکی از نکات حائز اهمیت در مبحث طراحی وب سایت چند زبانه لینک است. لازم است که دادن لینک از یک زبان به زبان دیگر را افزایش دهید. شما می توانید لینکی ارائه کنید که بازدیدکننده را از صفحاتی که در آن حضور دارد به صفحه دیگر با زبان جایگزین انتقال دهد. و یا اینکه کافی است آنها را به صفحه فهرست هدایت کرده تا افراد بتوانند در صفحهء معادل با زبان های جایگزین حرکت نمایند. این راه ها بازدیدکننده را به صفحهء اصلی Landing page کشانده به صورتی که قبل از حرکت به سمت جزئیات، پیغام سایت را دریافت نماید اما انجام این کارها ممکن است موردتوجه بازدیدکنندگان نباشد.
هر دو رویکرد برای وب سایت های چند زبانه به خوبی کار می کند، اگر چه حرکت و ناوبری را کمی پیچیده می نماید. در این مورد دو روش مهم برای چگونگی نزدیک تر شدن صفحات زبان های مختلف در وب سایت با یکدیگر وجود دارد:
- ایجاد پوشه هایی برای زبان های جایگزین
- زیر دامنه های معادل
این دو روش می تواند روش مناسبی برای وب سایت های چندزبانه باشد. باید بگوییم که مفروضاتی هستند که بر روی مکان جغرافیایی وب سایت ها که بر اساس نام دامنه استفاده شده آنها توجه کرده و زبان های مورد استفاده آنها را تا حدودی تشخیص می دهد. برای اطمینان از اینکه وب سایت محل جغرافیایی درستی را مورد هدف قرار داده ، می توانید از ابزار گوگل وب مستر برای تعریف لوکیشن آن استفاده نمایید. اما این ویژگی باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد و همین جستجوی فایل های کمکی برای کسب اطلاعات بیشتر را پر اهمیت می سازد. تا بدانید چه زمانی و چگونه از آن باید استفاده کنید.
ویژگی وب سایت های دو زبانه
- در طراحی سایت های دو زبانه از متاتگ ها استفاده کنید،اینکار به موتورهای جستجو اعلام می کند که در وب سایت شما چه زبان هایی ارائه شده است.
- زبان ها را در قسمت بالا و پایین هم جای دهید و ترجمه کنید و حدالامکان زبان ها را در کنار هم ترکیب ننمایید.
- صفحات خاص زبان های ارائه شده را مشخص نمایید.
- امکان تغییر زبان را به زبان دیگر با استفاده از لینک ها ایجاد کنید.
- انتخاب زبان باید در صفحه اول و در شرایط بسیار ساده و به دور از هر گونه پیچیدگی صورت گیرد. طوری که مخاطب به محض ورود به وب سایت از دوزبانه بودن وب سایت مطلع شود.
مزیت طراحی دو زبانه وب سایت بر سئو
قطعا دو زبانه بودن وب سایت در تعداد ورود کاربران تاثیر گذار خواهد بود و همین امر بر اعتبار وب سایت خواهد افزود و وب سایت به نتایج بالای جستجو نزدیک میشود . درنتیجه سئو سایت رشد خواهد کرد. حجم محتوا را در وب سایت خود افزایش دهید تا مخاطبان را از سراسر دنیا با ارائه اطلاعات با کیفیت به طرف وب سایت خود جذب کنید و تعداد مخاطبان خود را چندین برابر کنید. ارائه مقالات انگلیسی زبان نیز تاثیر ویژه ای در نتایج موتور های جستجو خواهند داشت. شما میتوانید از این طریق مخاطبان خود را تا حد زیادی بالا ببرید. درنتیجه گوگل شمارا بهعنوان یک منبع اطلاعاتی مهم میشناسد و از طرف دیگه سایت شما رو به رتبههای بالای نتایج جستجو میرساند. این یعنی سئو وب سایت بهتر نسب به دیگر سایت ها.
- نویسنده: مژگان حیدری
- تاریخ: 1397/04/30
- زمان: 16:25
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب