سئو را در مقالات گذشته مورد بررسی قرار داده ایم. SEO فرایندی در جهت معرفی وب سایت به مخاطب میباشد. در این فرایند اقدامات بسیاری صورت میگیرد و هدف مورد نظر محقق شود. یکی از این اقدامات لینک سازی است. لینک سازی چه به سایر وب سایتها صورت گیرد و چه از سایتی به سایت شما انجام شود، یکی از بخشهای مهم در بهینه سازی وب سایت محسوب میگردد. در این بین، نوع لینکهای ورودی و خروجی به سایت از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا شیوه عملکرد موتورهای جستجو در برابر صفحات را مشخص میکند. در این میان با مفهوم هایی مانند nofollow و dofollow رو به رو هستیم که در این مقاله به این مفاهیم خواهیم پرداخت.
لینک nofollow چیست؟
لینک نوفالو یک خصوصیاتی است که در کدهای HTML استفاده می شود تا به ربات موتورهای جستجو اعلام نماید که نباید به دنبال این لینک ها برای تاثیر گذاری برروی صفحه سایت شما برود. هدف لینک nofollow، کاهش اثرگذاری لینک های اسپم و بهبود نتایج موتورهای جستجو می باشد. این تکنیک توسط مت کاتس و جیسون شلن در سال 2005 معرفی گردید.
اهمیت استفاده از کد nofollow
اگر صفحات شما به یک سایت اسپم لینک شده است و یا در بخش نظرات سایت شما لینکهای نامناسب و اسپم قرار میدهند با استفاده از کد nofollow میتوانید تاثیر آنها را در پیج رنک خود از بین ببرید.اگر شما دو لینک متفاوت در صفحه خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که دارای anchor text (متن لینک شده) متفاوت هستند بهتر است با استفاده از کد nofollow یکی از آنها را نادیده بگیرید.اگر شما واقعا قصد دارید که گوگل را تحت تاثیر خود قرار دهید بهتر است برای تبلیغات خود از لینکهای nofollow استفاده کنید! شما بهتر است که از بک لینکهای پولی خود برای پیج رنک چشم پوشی کنید، در واقع گوگل راههای زیادی برای شناسایی لینکهای خریداری شده و تنبیه شما دارد که یکی از آنهاسیستم گزارش کاربراناست. لینکهای پولی میتوانند شامل بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات متنی باشند. پس در تبلیغات خود از لینک nofollow استفاده کنید مگر آنکه قصد شما تنها بالابردن پیج رنک خود باشد.شما لینکهای ورودی مناسبی را از سایتهای دیگر دریافت میکنید ولی بخش زیادی از اعتبار بدست آمده را به سایتهایی که به آنها لینک داده اید میبخشید.کد nofollow در بسیاری از انجمنها و وبلاگهایی که امکان نظردهی به کاربران ارائه را میدهند استفاده میشود تا جاییکه بسیاری از CMS ها مانند وردپرس این قابلیت را در خود جای دادهاند.
کدام لینک هارا باید nofollow کنیم؟
ریپورتاژهای خبری
معمولا از ریپورتاژ های خبری برای دریافت بک لینک و برای بهبود وضعیت سئو وب سایت استفاده می شود که در اصطلاح و به صورت عامیانه به آنها ریپورتاژ آگهی می گوییم . اگر مطالبی که به صورت ریپورتاژ آگهی در سایت شما و بدون دریافت هزینه درج شده اند بهتر است که لینک های داخل آن را نوفالو کنید.
لینک های قرار گرفته در دیدگاه ها و فروم ها
اگر لینک های قرار گرفته در قسمت نظرات را nofollow نکنید می توانند برروی ارزش و اعتبار صفحه ای که در آن قرار گرفته اند تاثیر منفی قرار دهند . محتوایی که به صورت اسپم توسط کاربران ایجاد شوند و حتی در صورت مدیریت دقیق ممکن است که شدیدا باعث جریمه سایت شما شوند .
بک لینک های پولی و یا تبلیغات متنی
اگر در وب سایت خود تبلیغاتی متنی دارید و در ازای لینک دهی پول دریافت میکنید بهتر است که تمام لینک های خروجی سایت خود را nofollow کنید . در نظر داشته باشید که درصورت استفاده زیاد از این روش و درآمد زایی زیاد از این طریق ممکن است سایت شما مورد جریمه گوگل قرار گیرد و به صورت کامل درآمد خود از طریق تبلیغات متنی را از دست دهید.تبلیغات متنی یکی از فاکتورهای مهم در بررسی سلامت لینک سازی توسط شرکت گوگل می باشد و پنگوئن که به الگوریتم پنگوئن گوگل معروف است حساسیت بسیار بالایی را برروی تبلیغات متنی دارد .
- نویسنده: سمیه مهاجری
- تاریخ: 1397/06/28
- زمان: 17:46
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب