یکی از چالش هایی که طراحان وبسایت و متخصصین سئو در مراحل اولیه کار با آن رو به رو هستند، عدم نمایش وب سایت در نتایج گوگل است.در مقاله های قبلی بار ها در مورد الگوریتم های جست و جو گوگل و بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو صحبت کرده بودیم.
اما شما زمانی میتوانید راه کار های بهینه سازی را استفاده کنید که گوگل وب سایت شما را در نتایج جست و جو نشان دهد.و اگر در غیر این صورت باشد، عملی کردن راهکارهای بهینه سازی تاثیر زیادی ندارد.
عدم نمایش سایت در گوگل میتواند دلایل زیادی داشته باشد که در این مقاله به چندتایی از آنها اشاره میکنیم.
ایندکس نشدن صفحات سایت در گوگل و راه حل آن
راه حلی که خود گوگل در بخش Google Support به آن اشاره میکند، این است که این مشکل را به گوگل گزارش بدهید و یا اگر به تازگی سایت را راه اندازی کرده اید، باید با استفاده از سرویس گوگل وب مستر، وب سایت و نقشه سایت (Site Map) را برای گوگل معرفی کنید تا گوگل شما را جز وب سایت های ثبت شده یا همان ایندکس شده در نظر بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله "کاربرد های گوگل وب مستر" مراجعه کنید. اضافه کردن نقشه سایت به شناساندن تمامی صفحات سایت به گوگل کمک میکند.
اگر وب سایت شما توسط گوگل ایندکس شده باشد، میتوانید به دنبال خطا ها و مشکلاتی که گوگل گزارش کرده باشید و سعی کنید که تمامی آنها را برطرف کنید تا مانعی برای ظاهر شدن وب سایت در نتایج گوگل وجود نداشته باشد. توجه داشته باشید که ایندکس شدن توسط گوگل ممکن است چندین هفته طول بکشد، پس صبر کنید و منتظر گزارش گوگل باشید.
کلمه کلیدی رقیبان زیادی دارد
زمانی که مطمئن شدید که وب سایت شما توسط گوگل ایندکس شده است، قدم بعدی که باید بررسی کنید، رقابت کلمه کلیدی است. برای بررسی کلمه کلیدی بهتر است که در سرویس Google Ads از ابزار "Keyword Planner" استفاده کنید. برای مثال اگر میخواهید وب سایت شما با جست و جوی عبارت "خرید و فروش خانه" در گوگل در نتایج ظاهر شود، باید همین عبارت را در Keyword Planner وارد کنید و این سرویس به شما میگوید که این کلمه چندین بار جست وجو میشود و میزان رقابت چقدر خواهد بود. هرچقدر رقابت کلمه بیشتر باشد، کار شما برای ظاهر شدن در نتایج گوگل سخت تر خواهد بود. اگر میخواهید هرچه سریعتر وب سایت شما در نتایج ظاهر شود، بهتر است کلمه کلیدی با رقابت کمتری هدف قرار بدهید. برای مثال " خرید و فروش خانه در شیراز" نسبت به عبارت قبلی بلندتر و مشتری هدف محدود تری دارد و به همین اندازه رقابت کمتری نسبت به عبارت قبلی دارد.
محتوا نامربوط به کلمه کلیدی است
بخش محتوای سایت از مهمترین فاکتورهایی است که میتواند در نمایش و یا عدم نمایش وبسایت در نتایج تاثیر بگذارد. اگر وب سایت بخشی برای نوشته ها و اخبار ندارد، بهتر است چنین بخشی به آن اضافه کنید و محتوایی مرتبط با کلمه کلیدی مرتب در آن بارگذاری کنید. علاوه بر نوشته، استفاده از محتوای تصویری و ویدئویی نیز، میتواند تاثیر خوبی داشته باشد.
دقت کنید که محتوای تکراری ، کم و قدیمی نیز میتواند از دلایلی باشد که وبسایت و یا صفحات شما در نتایج گوگل نمایش داده نمیشوند.
وب سایت شما از گوگل حذف شده است
گوگل ممکن است وب سایتی را موقتی و یا برای همیشه از ایندکس ها و نتایج جست و جو خارج کند. این کار سه دلیل میتواند داشته باشد .
• دوباره ایندکس شده
• جریمه شده
• در جعبه شنی گوگل قرار گرفته
از متا تگ ها برای اضافه کردن کلمه کلیدی استفاده نمیکنید
شاید یک کاربر معمولی زمانی که از سایتی بازدید میکند، نتواند متا تگ ها را ببیند ولی بات های گوگل از متا تگ ها استفاده میکنند. باید خودتان یا طراح وب سایت این تگ ها را در وب سایت قرار بدهید.
لینک سازی نمیکنید
دریافت بک لینک از سایتهای پر بازدید میتواند شانس وب سایت شما را در ظاهر شدن در نتایج گوگل افزایش بدهد. اگر هم نمیتوانید این چنین بک لینک هایی دریافت کنید، بهتر است که خودتان دست به کار شوید و از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی بک لینک های معتبر دریافت کنید.
موبایل فرندلی نیست
همانطور که در مقاله "آخرین الگوریتم های جست و جوی گوگل" بارها تاکید کردیم، این روز ها گوگل اهمیت زیادی برای موبایل فرندلی بودن وبسایت ها و نحوه نمایش محتوای وب سایت در نمایشگرهای تلفن های هوشمند قائل است. و این فاکتور یکی از مواردی است که امتیاز زیادی در رتبه بندی نتایج جست و جو دارد. زیرا نیمی از دستگاه هایی که از گوگل استفاده میکنند، تلفن های هوشمند هستند.
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/08/23
- زمان: 15:18
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب