رپورتاژ آگهی ، غالبا به مقاله ای گفته میشود که شخصی با پرداخت مبلغی ، از یک سایت پربازدید مقاله ای گیرا و موثر در جهت معرفی و معرفی محصول و یا خدمات کسب و کارش دریافت میکند. این مقاله باید شامل آموزش یا توصیه و یا در واقع ارزشی باشد که مصرف کننده محصول و یا خدمات میتواند به آن دست پیدا کند.
با کمک رپورتاژ آگهی میتوانید ترافیک و بازدید طبیعی بیشتری برای وب سایت و یا برند را بعد از طراحی سایت خود دریافت کنید.
این روش بهتر از دیگر روش های تبلیغاتی مانند ایجاد بنر و غیره است. بنر ها و از این دست تبلیغات یوزر فرندلی (کاربر پسند) نیستند ولی رپورتاژ آگهی میتواند شامل مطالبی باشد که حتی نیازی از کاربر را رفع کند و آموزنده نیز باشد. رپورتاژ آگهی ها میتوانند در قالب یک مصاحبه، خبر، داستان و گزارش باشند.
رپورتاژ چه مزایایی دارد
توجه خواننده را جلب میکنند
شاید زمانی که تبلیغاتی در یک سایت به چشم شما بخورد، شاید کمتر از 6 ثانیه زمان برای خواندن و دقت در آن صرف کنید ولی مقالات رپورتاژ آگهی ممکن است به قدری جالب و جذاب باشند که با دقت زیاد و حتی چندین بار مطالعه شوند.
اعتبار دارند
اصولا رپورتاژ آگهی را به سایت های پربازدید و معتبر سفارش میدهند زیرا که بازدید بالا ی این سایت ها برای بیشتر دیده شدن سایت و برند کسب و کار شما موثر هستند. و دلیل دیگر هم این است که شما اگر داستانی را در یکی از سایت های معتبر خبری بخوانید، به آن داستان اعتماد و باور بیشتری پیدا میکنید و تحت تاثیر آن مطلب ممکن است رو به استفاده از محصول و یا خدماتی که در مقاله ذکر شده، بیاورید.
روند طبیعی لینک سازی ایجاد میکنند
همانطور که در مقاله های قبلی ذکر شده ، لینک سازی اهمیت زیادی برای جایگاه وب سایت در نتایج موتور جست و جوی گوگل دارد. بک لینک های با ارزش از سایت های پر بازدید از طریق رپورتاژ آگهی ها بدست میایند و به دیده شدن بیشتر وبسایت در نتایج جست و جو کمک میکند.
پروسه ایندکس کردن صفحات را تسریع میبخشند
تمامی این مزایا زمانی بوجود می آیند که متن آگهی فقط و فقط برای جلب مخاطب و سلیقه مشتری هدف نوشته شده باشد و با متن های سئو شده معمولی که در وب سایت ها میبینیم متفاوت باشد. گرچه قبل از هزینه کردن برای رپورتاژ آگهی نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها میتوانید بهترین نتیجه را از رپورتاژ آگهی دریافت کنید.
نکاتی که قبل از هزینه برای رپورتاژ آگهی باید بدانید
سایتی که قرار است رپورتاژ در آن قرار بگیرد را بررسی کنید
برای بدست آوردن اعتبار و ترافیک مد نظر، باید با سبک کاری وبسایتی که میخواهید در آن آگهی سفارش بدهید، آشنا باشید. برای مثال اگر میخواهید یک محصول دیجیتال را تبلیغ کنید، بهتر است رپورتاژ آن را به مجله های آنلاینی که به طور تخصصی در زمینه نقد محصولا دیجیتال فعالیت میکنند، بدهید. گرچه باید ببینید که آیا مقاله هایی مشابه با رپورتاژ شما در آن سایت وجود دارد یا خیر. زیرا که گوگل متوجه مقالاتی که فرق زیادی با دیگر مطالب سایت دارند میشود و ممکن است رپورتاژ آگهی شما را مساوی با خرید لینک بداند و در نتیجه وبسایت شما را جریمه کند
مقاله نباید شکل تبلیغاتی داشته باشد
نویسنده رپورتاژ آگهی باید به اندازه کافی تبحر داشته باشد تا بتواند هدفی که دارد را در قالب متنی جذاب در بیاورد تا خواننده در وهله اول فکر نکند که مورد هدف تبلیغات قرار گرفته است و به خواندن متن ادامه بدهد
محتوا باید گیرا باشد
محتوای گیرا نوشته شده باید از لحاظ دستور و ساختار زبان بدون نقص باشد .زیرا اگر مخاطب ببینید که متن از نظر نوشتاری درست نیست، نمیتواند به محصول و کسب و کار ارائه شده در متن اعتماد کند و برای آن ارزشی قائل شود. همچنین متن باید شامل اطلاعات درست و جالب باشد تا به جلب اعتماد خواننده منجر شود.
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/08/20
- زمان: 14:32
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب