سئو و تولید محتوا فرایندی پیچیده است که از فاکتور های متنوعی تبعیت میکند.در مقاله های گذشته تمام باید هایی که باید در وب سایت اعمال میشد را مورد بررسی قرار دادیم.در این مقاله قصد داریم تا تمامی نباید و اشتباهات رایج که در سئو وب سایت و تولید محتوا صورت میگیرد را عنوان کنیم.میتوان سئو را بازی در نظر گرفت که تمام قوانین آن را موتورهای جستجو وضع میکنند.در این جا تمامی قوانین های که موتور های جستجو نهی کرده اند را بازگو خواهیم کرد.
کاربران و موتورهای جستجو را فریب ندهید
سئو فرایندی است که باید روندی طبیعی را برای پیشرفت پیشرو داشته باشد.برای حاصل شدن این امر تمامی اقدامات لازم را به صورت طبیعی و تدریجی بر وب سایت اعمال کنید.اقداماتی همچون محتوای کپی و خرید بک لینک تاثیرات کوتاه مدتی را بر وب سایت خواهد و داشت و قطعا نتیجه دلخواهتان را نخواهید گرفت.
در یک خط از حروف زیاد استفاده نکنید
باید طول هر خط و تعداد حروف به کار رفته در آن را محدود کنید. بیشتر بازاریابان محتوا معتقدند که هر جمله یا خط از متن باید بین 50 تا 65 یا 75 کاراکتر داشته باشد. این تعداد کاراکتر تقریباً 10 الی 15 کلمه می شود که از نظر ما یک جمله خوانا محسوب می شود.
لینک های شکسته
لینک های شکسته اشاره به لینک هایی دارد که به هیچ مقصد خاصی شما را هدایت نمیکنند.به عنوان مثال ممکن است شما در متن مقاله خود یک لینک قرار داده باشید که باعث جذب کاربر شود و روی آن کلیک کند ولی پس از کلیک کردن روی آن کاربر به مقصد خاصی هدایت نشود.گوگل این فرایند را دوست ندارد و ممکن است شما را جریمه کند. علاوه بر این انجام این فرایند باعث از بین رفتن اعتبار سایت شما میشود.
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی نه تنها بر سئو سایت تاثیر مثبت نخواهد داشت ، بلکه شما با درج کلمات کلیدی نامرتبط امکان جریمه شدن وب سایت توسط گوگل را بالا میبرید.
محتوای تکراری
هرگز یک محتوا را دو بار در سایت تان منتشر نکنید. موتورهای جستجو از تولید محتوای تکراری متنفرند. این کار نه تنهای به رتبه بندی سایت تان کمک نمی کند، بلکه می تواند باعث نزول آن شود. اگر در سایت خود از محتوای تکراری استفاده کنید، موتورهای جستجو سردرگم خواهند شد و نخواهند دانست که کدام یک ار مطالب را باید در نتایج جستجو نشان دهند. این کار باعث می شود رتبه سایت افت کند. با استفاده از Canonical URL می توانید به موتورهای جستجو بگویید که این صفحات در واقع یکی هستند. اگر بتوانید از Canonical URL یا Redirect 301 استفاده کنید، رتبه سایت شما با افت مواجه نخواهد شد.
لینک های غیر مرتبط
تمام فعالان حوزه سئو از نقش مهم لینک در رتبه بندی موتورهای جستجو آگاه هستند.لینک های غیر مرتبط با محتوای مورد نظر کارکرد مثبتی بر فرایند سئو نخواهد داشت.دریافت لینک های غیرمرتبط و اسپم تاثیر منفی بر رتبه بندی موتورهای جستجو خواهد داشت.
عدم استفاده از فلش
موتورهای جستجو قادر به خواندن و ایندکس کردن این مدل از نوع از محتوا نیستند.ربات های موتورهای جستجو نمیتوانند این نوع از محتوا را بررسی و ایندکس کنند.در نتیجه از استفاده از فلش پرهیز کنید.
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/07/02
- زمان: 13:42
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب