کسب و کارهای خرده و کوچک در بازار توانایی رقابت با برند های قدرتمند را نخواهند داشت. فن آوری های آنلاین برخلاف بازار های سنتی بستر مناسبی را در فضای مجازی ایجاد نموده اند. کسب و کارهای کوچک در بازار آنلاین فرصت تازه ای را در جهت رشد و پیشرفت پیش رو گرفته اند. در این مقاله قصد داریم تا راه های ایجاد برند تجاری آنلاین را مورد بررسی قرار دهیم.
ایجاد هویت تجاری
ساخت برند مستلزم وجود هویتی تجاری است که استراتژی شما را در زمینه شغلی مد نظر روشن میکند. در ابتدا لازم است مخاطبان خود را از نظر گروه سنی ، جنسیت و موقعیت مکانی شناسایی کنید و روشن کنید که کدام قشر مخاطب عمده شما را تشکیل میدهد. درهمین راستا شخصیت تجاری خود را تعیین کنید و متناسب با شخصیت تجاری خود عمل کنید. هویت تجاری شما نقش مهمی را در ایجاد برند تجاری آنلاین خواهد داشت.
ایجاد لوگو برای برند
لوگو هسته ای ترین بخش در ساخت یک برند تجاری آنلاین محسوب میشود. طراحی لوگو باید به صورتی باشد که در ذهن مخاطب ماندگار باشد. از دیگر موارد حائز اهمیت در ایجاد لوگو ارتباط زمینه فعالیت شما با طراحی ظاهری لوگو میباشد که باید به صورتی باشد که مخاطب با نگاه کردن به آن متوجه نام تجاری شما و زمینه فعالیت شما شود.در این مقوله تا جایی که میتوانید از کپی بپرهیزید و سعی کنید که لوگو مد نظرتان کاملا منحصر به فرد و یونیک باشد.
انتخاب رنگ برند
انتخاب رنگ شاید در ابتدا کم اهمیت به نظر برسد اما با کمی دقت در برند های قدرتمند دنیا متوجه خواهید شد که رنگ قرمز در کوکاکولا و یا آبی در فیس بوک تا چه اندازه در ذهن مخاطبان این برند ها تداعی کننده این برند های قدرتمند است.انتخاب رنگ مناسب نقش ویژه ای را در ماندگاری برند در ذهن مخاطبان خواهد داشت.
ایجاد اکانت در شبکه های اجتماعی معتبر
شبکه های اجتماعی نقش تاثیر گذاری را در ارتقا یک برند دارند چرا که عموم مردم استفاده از شبکه های اجتماعی را در راس روزمره خود قرار داده اند و از محتوای این شبکه ها در تمام طول روز استفاده میکنند. در شبکه های اجتماعی معتبر اکانت ایجاد کنید و به روز رسانی و فعالیت خود را در این شبکه ها تا جایی که میتوانید ارتقا بخشید.
راه های ارتقا برند تجاری
- پروفایل linkedin خود را تقویت کنید.
- شما باید با ایمیل خود با افراد در ارتباط باشید.
- پروفایل شما شامل کارت تجاری شما می باشد.
- شما باید URL خود را در پروفایل توییتر گزارش دهید.
- صفحه فیس بوکی را برای پروفایل خود در نظر بگیرید.
- به لینک های توجه کنید که مختص به پست گروه های فیس بوک و Linkedin می باشد.
در نهایت باید گفت برای ایجاد برند تجاری آنلاین یک راه وجود ندارد. برای موفقیت در این عرصه لازم است تا تمامی راه های ارتقا را جدی بگیرید تا پیشرفتی چشمگیر در این زمینه کسب کنید چرا که با ظهور گسترده اینترنت تمامی رقبای شما حضور موثر و فعالی را در این حوزه خواهند داشت.
- نویسنده: مژگان حیدری
- تاریخ: 1397/03/16
- زمان: 08:29
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب