تا الان در مورد کسب و کارهای زیادی صحبت کرده ایم که چطور نیاز به وبسایت دارند و اینکه چقدر حضور چنین کسب و کارهایی به صورت آنلاین برای جذب مشتری اهمیت دارد. یکی دیگر از کسب و کارهایی که نیاز دارند مدام در عرصه های آنلاین حضور داشته باشند، شرکت های گردشگری هستند.
با توجه به اینکه در فصل پیش رو تعطیلی هایی خواهیم داشت، بهتر است که هرچه زودتر بجنبید و برای کسب و کارتان طراحی و پیاده سازی سایت را انجام دهید.
چرا یک شرکت گردشگری نیاز به وب سایت دارد
خیلی از شرکت های گردشگری گرفتار بحران های اقتصادی و گرانی ارز شدند و تعداد زیادی از مشتری هایشان را از دست دادند و متاسفانه عده ای دیگر مجبور به خاتمه دادن به کسب و کارشان شدند. اما میبینیم که بعضی از شرکت های گردشگری هنوز سر پا هستند و با وجود گرانی ها، مشتری های زیادی دارند. یکی از دلایلی که این شرکت ها را سرپا نگه داشته مربوط میشود به بازاریابی دیجیتال و اینکه چطور این شرکتها با حضور مستمر در عرصه های آنلاین یعنی وب سایت ها و شبکه های اجتماعی توانسته اند جای پایشان را در رقابت میان شرکت های گردشگری محکم کنند و مشتریان بیشتری بدست بیاورند. از این رو اگر شما صاحب کسب و کار گردشگری هستید، بهتر است که به سراغ راه اندازی وب سایت بروید.
ویژگی های فنی سایت گردشگری
برای طراحی سایت های گردشگری بهتر است که به سراغ سیستم های مدیریت محتوا (CMS) آماده مانند وردپرس نروید. زیرا که شما برای سایت گردشگری امکانات زیادی نیاز دارید که وردپرس ممکن است نتواند همه آنها را به خوبی پوشش بدهد. لذا بهتر است که به سراغ سیستم های مدیریت محتوا اختصاصی بروید تا سایتی منحصر به فرد همراه با تمامی امکاناتی که نیاز دارید برای شما فراهم شود.
سایت گردشگری باید طوری طراحی و پیاده سازی شود که مشتری بتواند به سرعت و راحت از طریق تلفن هوشمندش وارد سایت شما شود، تمامی اطلاعات مورد نیاز تور و یا گردش را به آسانی ببینید، بتواند تور مورد نظر را رزرو و هزینه را پرداخت کند و در نهایت بتواند گردشی را که رزرو کرده ، پیگیری کند. لذا سایت باید موبایل فرندلی باشد تا در هر تلفن همراه هوشمندی، همراه با سایز صفحه نمایش متفاوت ظاهر شود و اطلاعات را کامل مشاهده کند. باید بخشی برای بلاگ وجود داشته باشد تا اطلاعات مفید در مورد سفر کردن و مناطق گردشگری برای بازدید کننده ظاهر شود. بخشی برای وارد کردن اطلاعات تور و به روز رسانی ها وجود داشته باشد تا کاربر اطلاعات تمام تور ها و میزان ظرفیت آنها را ببینید.. در نهایت درگاهی برای پرداخت هزینه تور تعبیه شود تا کاربر براحتی هزینه را پرداخت و تور را رزرو کند. تمام این ویژگی ها نیازمند کد نویسی های حرفه ای ، تجربه و رابط کاربری کارآمد می باشد.
پیشنهاد میکنیم که مقاله "8 اشتباه رایج در طراحی وب سایت" را مطالعه کنید.
سئو سایت گردشگری
آیا تنها طراحی یک سایت خوب کافی است ؟ خیر! بعد از طراحی وبسایت نوبت بهینه سازی آن فرا میرسد. مفهوم بهینه سازی یا SEO مربوط به ظاهر شدن سایت در نتایج گوگل است. ممکن است خیلی از کاربران اینترنت نامی از شرکت شما نشنیده باشند ولی زمانی که برای مثال عبارت "تور 4 روزه کیش" را جست و جو میکنند گوگل در نتایج، سایت شرکت شما را نشان میدهد و در نتیجه کاربر با کلیک کردن، وارد سایت شما میشود. گرچه اینکه گوگل شما را جز نتایج اول نشان بدهد کار آسانی نیست و نیازمند تلاش های زیاد و البته بارگذاری مرتب محتوای مفید و منحصر به فرد است.
حضور فعال در شبکه های اجتماعی
باز هم امروزه طراحی سایت و بهینه سازی آن به تنهایی نمیتواند عامل موفقیت کسب و کار شما باشد. بلکه باید به همان میزان در شبکه های اجتماعی حضور مستمر داشته باشید و پاسخ گوی سوالات و انتقادات باشید. شما میتوانید دنبال کنندگانتان در شبکه های اجتماعی را به راحتی به وبسایت هدایت کنید و از آنها مشتریان بالقوه بسازید. فعالیت در شبکه های اجتماعی میتواند شامل منتشر کردن ویدئو ها و تصاویر با کیفیت، همکاری با اینفلوئنسر ها و ایجاد کمپین باشد.
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/08/30
- زمان: 16:24
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب