در طراحی سایت همواره شاهد ترند های مختلفی هستیم که برخی از آنها بعد از مدتی منسوخ میگردند. Iframe مخفف inline frame، یکی از تگ های HTML است که در صورت استفاده از آن میتوان یک سایت را درون یک سایت دیگر به نمایش گذاشت.استفاده از Iframe در گذشته کاربرد بیشتری داشتند اما به مرور زمان استفاده از این تگ منسوخ شد و در کمتر سایتی مورد استفاده قرار میگیرد.
در این مقاله Iframe ها را از منظر های مختلف کد نویسی ، تاثیر این تگ بر سئو و نحوه غیر فعال کردن آن مورد بررسی قرار خواهیم داد.
کاربرد Iframe ها
Iframeها یک سایت را درون یک سایت دیگر به نمایش می گذارند. دلایل و کاربردهای زیادی برای نمایش تبلیغات به صورت آی فریم وجود دارد، استفاده از این روش به شما این قدرت را میدهد تا بتوانید ایدههای خود را به بهترین شکل نمایش دهید و همچنین محصول و کسبوکارتان را به مخاطبان معرفی کنید. اما این امکان باعث میشود که کاربر از دیدن صفحات بیشتر بی نیاز شود و داده های مدنظر خود را در یک صفحه ببینید. همه سئو کاران میدانند که تعداد صفحاتی که کاربر از آنها بازدید می کند تاثیر بسزایی روی رتبه سایت دارد. بنابراین iframe ها برای سئو هم مضر هستند.
تاثیر iframe بر سئو وب سایت
به شرط آن که داده داخل تگ iframe ارزش محتوایی نداشته باشد استفاده از آن مشکلی برای طراحی سایت و سایت نخواهد داشت همچنین اگر داده های داخل iframe مربوط به سایت شما نشود و موضوع آن با موضوع مطلب یکی نباشد باز هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.توجه داشته باشید برخی از کسانی که قالب رایگان ارائه میدهند ممکن است حاوی کد های مخفی iframe باشند که باعث بروز برخی از مشکالات می شود همچنین برخی از سرویس ها مانند آب و هوا، اخبار روز و ... که در داخل تگ iframe قرار میگیرند ممکن است این کد های مخفی را با خود داشته باشند. پس حتما خروجی آن ها را چک کنید.
برخورد گوگل با تگ iframe
موتور خزنده گوگل قادر به تشخیص iframe می باشد اگر نکات فوق را هم رعایت کنید تاثیر منفی بر سایت و رتبه سایت شما در نتایج سرچ نخواهد گذاشت اما به دلیل آن که جز خارجی سایت شما محسوب میشود ارزش محتوایی برای سایت شما نخواهد داشت.
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/08/15
- زمان: 15:35
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب