استفاده از شبکه های اجتماعی به حدی فراگیر شده است تمامی مدیران وب سایت را متقاعد به داشتن صفحه ای در این شبکه های گسترده کرده است. چرا که میزان استقبال مخاطبان از این شبکه ها به قدری بالاست که قطعا در افزایش مخاطبان وب سایت تاثیر گذار خواهد بود. شبکه های اجتماعی این قابلیت را دارند که نوع مخاطبان را تفکیک کرده و مخاطب هدف را در اختیار وب سایت مورد نظر قرار دهد. در این مقاله قصد داریم تا راه های افزایش مخاطب وب سایت از طریق شبکه های اجتماعی را عنوان کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهیم.
طراحی زیبا و حساب شده برای عکس پروفایل و کاور
اولین تصویری که مخاطب از برند شما دریافت میکند عکس پروفایل و کاور است که بدین جهت از اهمیت بالایی برخوردار است. این دو عکس برند شما را در شبکه های اجتماعی مطرح خواهند کرد. پس با طراحی زیبا و حساب شده میتوانید از این موقعیت نهایت بهره را ببرید.
انتشار محتوای جذاب برای جذب مخاطب
در هر زمینه ای که فعالیت دارید میتوانید با تولید محتوای جذاب ، توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کنبد. برای مثال اگر در زمینه املاکفعالیت میکنید با انتشار عکس های منازل و ویلا های خاص و ویژه در سر تا سر دنیا توجهات را به خود جلب کنید تا شاهد افزایش مخاطبان وب سایت خود باشید.
از تبلیغات بیش از حد بپرهیزید
یکی از عوامل کاهش مخاطب در شبکه های اجتماعی تبلیغات بیش از حد مجاز است که باعث فراری دادن مخاطبان خواهد شد. میزان تبلیغات را پایین آورده و انتشار محتوای جذاب و مخاطب پسند را بالا ببرید.
از وب سایت خود به صفحات شبکههای اجتماعی لینک بدهید
خیلی از افراد علاقهمند به مطالب وب سایت شما هستند اما نمیدانند که شما در شبکههای اجتماعی نیز فعال هستید، حتماً از وب سایت خود به صفحات شبکه های اجتماعی خودتان لینک بدهید و صفحات خود را به مخاطبین وب سایتتان معرفی کنید و از آنها بخواهید که شما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنند.
استفاده از هشتگ ها
شما میتوانید در هنگام انتشار مطالب خود در شبکههای اجتماعی آنها را با کلمات کلیدی مربوط به محتوای مطلب تگ کنید، همچنین میتوانید کلمات داخل یک متن را نیز با قرار دادن "#" قبل از کلمات به تگ تبدیل کنید. این موضوع باعث میگردد که افراد دیگر با جستجوی آن کلمات در شبکههای اجتماعی مطالب شما را پیدا کنند و محبوبیت مطالب تان افزایش مییابد.
اتصال شبکه های اجتماعی به یکدیگر
بیشتر شبکه های اجتماعی قابلیت اتصال به یکدیگر را دارند. شما میتوانید شبکه های اجتماعی فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام را به یکدیگر متصل کنید و با انتشار یک مطلب در اینستاگرام این مطلب را به طور اتوماتیک در دو شبکه اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید.
مراحل انتخاب بهترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی
- شناسایی مخاطب هدف
- تحلیل رفتار مخاطب هدف
- شناسایی شبکه هایی که مخاطب هدف در آن حضور پررنگی دارد
- شناسایی پتانسیلهای شبکههای اجتماعی مخاطب
- تولید محتوا متناسب با مخاطب هدف و فضای حاکن بر آن شبکه اجتماعی
- نویسنده: سمیه مهاجری
- تاریخ: 1397/04/13
- زمان: 17:11
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب