در مقاله سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو تا حدودی با ترفندهای سئو آشنا شدید.همان طور که قبلاً اشاره کردیم انتخاب کلمات کلیدی مناسب یکی از مهم ترین فاکتور های فرایند سئو سایت میباشد. کلمات کلیدی نقش تعیین کننده ای را در میزان مراجعه کاربر به وب سایت دارند؛ چرا که کلمات کلیدی در حقیقت واژه و یا عبارتی هستند که کاربر در مرورگرها جستجو کرده و به واسطه آنها به وب سایت های معرفی شده توسطه موتورهای جستحو مراجعه میکند.
نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب
ابتدا زمینه فعالیت خود را مشخص کنید سپس لیستی از کلمات کلیدی مد نظرتان را آماده کنید. برای این کار میتوانید از منابع مختلفی استفاده کنید. همچنین غلط های املایی احتمالی را در نظر بگیرید و در لیست خود لحاظ کنید. کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کرده و وب سایت های رقیب را شناسایی کنید. رقابت در بازاریابی محتوا حرف اول را میزند. رقبای خود را پس از شناسایی بررسی کرده و تمام کلمات کلیدی وب سایت رقیب را مورد بررسی قرار دهید پس از آنالیز کامل و سرچ کردن کلمات کلیدی مختلف ، کار شما آغاز خواهد شد در این مقاله قصد داریم راه های مختلف را در زمینه انتخاب کلمات کلیدی مناسب ، مورد بررسی قرار دهیم.
استفاده از ابزار هایی که گوگل در اختیارمان قرار داده است
اغلب افرادی که در زمینه سئو فعالیت میکنند ، برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب به وب سایت هایی مانند گوگل ادوردز (Google AdWords) ، گوگل ترندز (Google Trends)، و یا گوگل کیوورد پلنر (Google Keyword Planner) مراجعه میکنند. این وب سایت ها ابزاری هستند که گوگل ، جهت انتخاب کلمات کلیدی مناسب در اختیار فعالان در این زمینه قرار داده است. این ابزار منبع معتبری برای یافتن کلمات کلیدی هستند اما کافی نیستند و برای موفقیت نیاز به اقدامات بیشتر و جدی تری است.در این قسمت به نوع فعالیت این ابزار های کارآمد میپردازیم.
کیورد تول در زمینه انتخاب کلمات کلیدی مناسب ابزار قدرتمندی محسوب میشود برای کار کردن با کیورد تول فقط کافیست کلمه کلیدی مد نظر را وارد کنید و زبان خود را انتخاب کنید در کمترین زمان کلمات کلیدی مرتبط را با اولویت بندی در اختیار شما قرار خواهد داد.گوگل ترندز نیز نمودارهایی بسیار کارآمدی را در رابطه با کلمه کلیدی مد نظر در اختیار شما قرار خواهد داد.
از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید
تک کلمه ای یا چند کلمه ای؟ با کمی جستجو در این زمینه متوجه خواهید شد که رقابت در کلمات کلیدی تک واژه ای بسیار تنگاتنگ بوده و موفقیت در بالا آمدن توسط این کلمات در ابتدا کار ساده ای نیست پس لازم است از عبارات طولانی تری استفاده کنید تا میدان رقابت باقی بما نید به این منظور میتوانید از دو راه در این زمینه کمک بگیرید.
1.تکمیل کننده های گوگل:
یکی از ساده ترین راه های یافتن کلمه و یا عبارت چند کلمه ای مراجعه به گوگل است.کلمه مد نظر را سرچ کنید و منتظر بمانید تا گوگل باقی عبارت را تکمیل کند.همچنین میتوانید از جستجو های مرتبط گوگل در انتهای صفحه گوگل بهره ببرید.در این قسمت پیشنهادهای کارآمدی را از طرف گوگل دریافت خواهید کرد.
2.ویکی پدیا:
کلمه مورد نظر را به اضافه کلمه ویکی پدیا در گوگل سرچ کنید.ویکی پدیا پیشنهاد هایی ارائه خواهد کرد که میتوانید از انها در انتخاب کلمات کلیدی بهره ببرید.همچنین اگر در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنید این راه کمک میکند تا ایده هایی خوبی را برای تولید محتوا بیابید.
توصیه آخر
در نهایت میتوان گفت کلمات کلیدی را طوری انتخاب کنید که مرتبط با زمینه فعالیتتان باشد.با پرداخت درست در زمینه سئو قطعا به نتیجه مطلوب خواهید زسید.روش های اسپم و سیاه شاید در مدت زمان کوتاه نتیجه بخش باشند اما اعتباری برای وب سایت شما به همراه نخواهند داشت.تکرار بی مورد کلمه کلیدی در سایت نتیجه مورد نظر را برای وب سایت شما حاصل نخواهد کرد.ابزار های آمارگیر را جدی بگیرید و بررسی کلمات را به این ابزار ها بسپارید چرا که منابع معتبری در این زمینه میباشند. و در اخر میتوان گفت که به همان میزان که وب سایت خود را تحلیل میکنید، رقبا را نیز مورد بررسی قرار دهید و نحوه ی کار و کلمات کلیدی و در کل سئو وب سایت رقیب ها را آنالیز کنید.
- نویسنده: ادمین
- تاریخ: 1397/02/15
- زمان: 16:57
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب