دیجیتال مارکتینگ را میتوان در دنیای امروز که دنیای وب هر روز به طور گسترده تری توسعه میابد ، یکی از مهم ترین شاخه های بازاریابی دانست.دیجیتال مارکتینگ نیز دارای شاخه هایی میباشد که در این مقاله قصد داریم بازاریابی از طریق محتوا را مورد بررسی قرار دهیم.تولید محتوای ارزشمند و یونیک میتواند نقش ویژه ای را در دیده شدن و بازاریابی داشته باشد.برای آگاهی بیشتر از تاثیرات بازاریابی محتوا میتوانید با این مقاله همراه شوید.
بازاریابی محتوایی
بیشتر بازاریابان محتوایی معتقدند تنظیم و مستندسازی استراتژی بازاریابی محتوایی مهمترین فعالیت در چرخهی بازاریابی محتوایی است.
تولید محتوا
تولید محتوایی که موردپسند مخاطبان هدف شما قرار گیرد و یافتن ایدههای ناب یکی از چالشهای اساسی است که کسبوکارها با آن مواجه میباشند. ما با تشکیل جلسات طوفان فکری جذابترین ایدهها را برای محتوای شما خواهیم یافت.
توزیع محتوا
مابین سیل عظیم محتوایی که روزانه تولید میشوند، برای ماندگار شدن میبایست محتوای تولیدشده را به دست مخاطبان هدفش رساند. ما با ارتباطات موثر و ابزارهای لازم بیشترین نرخ بازدید و تعامل با پستهایتان را برای شما فراهم خواهیم کرد.
ارتباط سئو و بازار یابی محتوا
بازاریابی محتوایی اقدامی است که در راستای فرایند سئو صورت میگیرد.در نتیجه میتوان گفت اگر بازاریابی محتوا به صورت اصولی و استاندارد صورت گیرد به سئو وب سایت کمک ویژه ای خواهد کرد.
رعایت نکات سئو در تولید محتوا
- هر محتوا شامل حداقل یک تصویر می شود.
- ویرگول، نقطه، بولت، شماره گذاری و پرانتز ها رعایت می شود.
- چگالی کلمات کلیدی اصلی و فرعی دقت می شود.
- به روان بودن متن دقت می شود.
- عنوان بندی متن
- در عنوان بندی متن از کلمات مرتبط با کلمات کلیدی استفاده می شود.
- استفاده بیشتر کلمات کلیدی در دو خط اول متن
- در ابتدای هر پاراگراف کلمات کلیدی خرج می شوند.
مزایای بازاریابی محتوا
در حال حاضر محتوای ناب و یونیک مهم ترین فاکتور گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها است.بدین جهت استراتژی را در نظر گرفته است که وب سایت ها با استفاده از محتوای کپی نه تنها امتیازی به دست نخواهند آورد بلکه توسط گوگل جریمه میشوند.
افراد در دنیای امروز زمانی که اسم محصول یا عبارت جدید به گوششان می خورد، سریعا آن را جستجو کرده و سایتی که توانسته باشد محتوای مناسب با عبارت مورد جستجو را منطبق بر اصول سئو تولید کند، در صفحه اول گوگل نشان داده می شود. همانطور که بیان کردیم، اگر مطلب شما از نظر کیفیت تولید مناسب باشد، کاربران آن را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند و این مساله می تواند باعث افزایش رتبه وب سایت گردد و به طور کلی بهترین و ارزانترین راه برای برندسازی اینترنتی می باشد.
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/09/21
- زمان: 15:23
- نظرات: 7
7 نظر در مورد این مطلب
میتوان گفت اگر بازاریابی محتوا به صورت اصولی و استاندارد صورت گیرد به سئو وب سایت کمک ویژه ای خواهد کرد.یافتن ایدههای ناب یکی از چالشهای اساسی است که کسبوکارها با آن مواجه میباشند
غیر از گوگل، ابزارهای بسیاری وجود دارند که با توجه به کلمه کلیدی ، عبارت مورد نظر را تولید میکنند. یکی از ابزارها و وبسایتها ubersuggest است که بهترین عبارتهای که دارای بیشترین میزان جستجو هستند را نشان میدهد.
اخ اخ که چقدر این بحث بازاریابی محتوایی تو ایران داغه! سایتی نیست که باز کنم و در این باره حرفی نزده باشند. حالا یونیک بودن میتونه شامل تعویض کردن کلمات باشه. چون انگار گوگل به اندازه کافی با مترادف های کلمه های فارسی آشنا نیست. ولی کلا هرچقدر محتوا بتونه به کاربر کمک کنه و در واقع ارزش افزوده ای تولید کنه، به نظرم اون موقع است که میتونه موثر باشه
نکاتی که در رابطه با تولید محتوا برای سئوی با کیفیت گفته بودین خیلی عالی بود، از این به بعد سعی میکنم رعایتشون کنم، به امید اینکه جواب بگیرم.
در حال حاضر محتوای ناب و یونیک مهم ترین فاکتور است . وب سایت ها با استفاده از محتوای کپی نه تنها امتیازی به دست نخواهند آورد بلکه توسط گوگل جریمه میشوند. یافتن ایدههای ناب یکی از چالشهای اساسی است که کسبوکارها با آن مواجه میباشند.
اتفاقا نفر قبلی سوال جالبی رو مطرح کرد که سوال خود منم هست. و یه سوال دیگه که با توجه به مقاله شما برای من پیش اومد اینکه خب حالا اگر ما نتونستیم مطلب یونیک تولید کنیم و خواستیم از مطالب خیلی خوب و مفید وب سایتهای دیگه (مثل وب سایت خودتون) تو سایت خودمون استفاده کنیم چه راه کاری وجود داره که در عین کپی کردن مقاله شما گوگل به ما نمره منفی نده و حتی به ما نمره مثبت هم بده. چون من دیدم بعضی از وب سایت های خبری که اخبارشون رو کاملا از روی خبر گزاری های بزرگ کپی می کنن و گوگل بهشون امتیاز خیلی بالایی هم میده.
درسته که گوگل فقط به دنبال مطالب و ناب و یونیک هست اما بهرحال همه وب سایتها هم که نمی تونن اقدام به تولید محتوا کنن. اصلا مگه چقد مطلب میشه درباره یه موضوع بیان کرد که اینهمه وب سایت بخوان مطالب دسته اول توی سایت خودشون نمایش بدن. سوال من اینکه فقط نحوه نوشته باید یونیک باشه؟ یعنی مثلا ما دقیقا مطالب مقاله ای رو که تو یک وب سایت می خونیم بیاین تو وب سایت خودمون با یه کلمات و جمله بندی دیگه به نمایش بزاریم مشکل نداره؟