جامعه امروز به واسطه سرعت بالا در زندگی روزمره گرفتن یک پیام را در قالب تصویر به متن های بلند و وقت گیر ترجیح میدهد. از این رو بازاریاب های اینترنتی به ساخت ویدئو های تبلیغاتی روی آورده و پیام خود را از طریق تصاویر و ویدئو به مخاطب منتقل میکنند. ویدئو مارکتینگ موجب میشود تا به طیف گسترده ای از مشتریان و همراهان تجاری دست پیدا کنید. آخرین الگوریتم گوگل اهمیت ویژه ای را برای ویدئوها قائل شده است ؛ به طوری که صفحات دارای ویدئو 53% بیشتر از سایر صفحات احتمال حضور در صفحه نخست نتایج جستجو را دارند. در این مقاله قصد داریم تا تاثیرات ویدئو مارکتینگ را در بازاریابی های اینترنتی مورد بررسی قرار دهیم.
تاثیرات ویدئو مارکتینگ
1.تاثیر مستقیم: فیلم به دلیل ارائه همزمان صدا و تصویر از قدرت بالایی در جهت تاثیر بر ذهن مخاطب ،برخوردار است. ویدئو ها با درگیر کردن تمام ذهن مخاطب به طور مستقیم بر ذهن افراد تاثیر گذار بوده و در صورت کیفیت بالا میتوانند مخاطب را تا لحظه آخر به خود جذب کنند. این امر در بازاریابی اینترنتی فاکتور مهمی محسوب میشود.
2.جلب توجه مشتریان راحت طلب: جامعه امروز به واسطه ظهور گسترده تکنولوژی مملو از افراد راحت طلبی است که حوصله ای برای خواندن متون طولانی ندارند.ساخت ویدئو بهترین ابزار برای انتقال پیام به این گونه افراد است.شما میتوانید با ساخت ویدئو بیشترین محتوای ممکن را در مدت زمان کمی به خورد مشتریان راحت طلب خود دهید.
3.فروش بالا: مشاهده تصویری ارتباط بهتری را بین شما و مشتری برقرار خواهد کرد و همین امر موجب ایجاد اطمینان از طرف مشتری به شما خواهد شد.در نتیجه فروش بیشتر را به همراه خواهد داشت.
4.افزایش ترافیک وب سایت: ویدئو ها تاثیر قابل توجهی را بر ترافیک وب سایت خواهند داشت چرا که با درج لینک وب سایت در کنار ویدئو میتوانید میزان بازدید وب سایت را تا حد زیادی بالا ببرید و همچنین باعث ایجاد تاثیر در سئو وب سایت می شود.
نکات حائز اهمیت در ساخت ویدئو مارکتینگ
در ابتدای ویدیو خودتان را معرفی کنید و در آخر آن هم مشخصات تماس خود را بگویید تا کاربرانی که از جاهای دیگر ویدیوی شما را دیدند و مورد پسندشون قرار گرفت بدانند سایت یا اطلاعات تماس شما چه هست. سعی کنید عنوان جذابی را برای ویدیوهای خود انتخاب کنید تا بینندگان آن بیشتر شود.
ویدیوهای خود را علاوه بر اینکه در سایت و سایت های اشتراک ویدیو منتشر می کنید و شبکه های اجتماعی خود نیز قرار دهید. سعی کنید نکته اصلی که می خواهید در ویدیو خود به مخاطب ارائه دهید را آخر ویدیو بیان کنید و ابتدای ویدیو از کاربر بخواهید که تا اخر ویدیو را تماشا کند. با این کار کاربران برای دریافت همان نکته شما تا اخر ویدیوی شما را مجبورند تماشا کنند. خیلی مهم است که لوگوی سایت یا شرکت شما در ویدیوی شما درج شده باشد. ویدیوی خود را مفید و مختصر درست کنید و سعی کنید با ویدیوهای طولانی و بی محتوا کاربر خود را خسته نکنید. سعی کنید حجم ویدیوهاتون را تا حدودی که به کیفیت لطمه نمی زند پایین بیاورید تا کاربران برای دانلود آن زمان زیادی را صرف نکنند.
- نویسنده: مژگان حیدری
- تاریخ: 1397/03/31
- زمان: 13:53
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب