طبق آمار، 75% افراد هنگام کار با موتور جست وجوی گوگل به نتایج صفحه دوم نمیروند ، پس ظاهر شدن در صفحه اول نتایج برای کسب و کارها بسیار حیاتی است .اما صفحه اول گوگل محل رقابت خیلی از شرکت هاست و نمایش وب سایت جز نتایج اول کار آسانی نیست .
در مورد سئو و اهمیتش در مقاله های قدیمی صحبت کرده بودیم .راه های متعددی برای بهبودی سئو وبسایت وجود دارد . یکی از راه هایی که به کسب و کارهای بومی کمک میکند که در صفحه اول نتایج ظاهر شوند ، سرویس گوگل بیزینس است .
این سرویس با مشخص کردن محل بر روی نقشه ، آدرس و تلفن بیزینس ها کمک میکند تا راحت تر توسط کاربران شناسایی شوند .
سئو محلی چیست
سئو محلی به کسب و کار ها این امکان را میدهد تا خدمات خود را در یک منطقه جغرافیایی به مشتریان محلی ارائه دهند .گوگل به کمک الگوریتم های پیشرفته یادگیری ماشین و هوش مصنوعی میتواند تشخیص دهد که چه زمانی کاربران به دنبال نتایج جست و جوی محلی هستند . برای مثال هنگامی که یک کاربر جمله ای مانند "پیتزا فروشی در نزدیکی من(یا نام شهر)" را در گوگل جست و جو کند،گوگل فهرستی از پیتزا فروشی های محلی را به کاربر نشان میدهد.
گرچه موتورهای جست و جوی دیگری هم وجود دارد ولی بیشتر کاربران اینترنت به سراغ گوگل میروند . پس مشخص کردن کسب و کار در گوگل بیزینس میتواند نقش مهمی در شناساندن شما به مشتریان محلی داشته باشد.
قدم اول ، ساخت یک اکانت گوگل است
ساختن اکانت گوگل بسیار آسان است و کافی است وارد سایت گوگل بشوید و به راحتی یک اکانت جیمیل بسازید .در مرحله بعدی باید به google.com/maps بروید و وارد سایت شوید .
متاسفانه به علت تحریم ها کاربران ایرانی دسترسی بهmy business ندارند و باید از طریق سرویس maps کسب و کار را ثبت کنید .
بعد از ورود سرویس maps ، بر روی منوی سمت چپ کلیک کنید و از منو گزینه"Add A Missing Place"را انتخاب کنید و سپس نماد قرمز را بر روی محل دقیق کسب و کار قرار دهید و بعد از آن اطلاعاتی که از شما می خواهد از قبیل نام ، دسته بندی ، تلفن ، وبسایت و ساعت کاری را وارد کنید و سپس دکمه "Submit" کلیک کنید تا مواردی که وارد کردید ثبت شود .در ادامه باید منتظر ایمیلی از طرف گوگل باشید که به شما ثبت شدن کسب و کارتان را اطلاع میدهد .
در ادامه برای بررسی وضعیت تایید ثبت مکان میتوانید از همان منو ، گزینه "Your Contribution"
را انتخاب کنید و با کلیک بر روی گزینه "Edits" میتوانید تغییراتی که شما به عنوان کاربر گوگل انجام داده اید را ببینید .
آیا فقط ثبت شرکت کافی است
گرچه فقط ثبت کسب و کار باعث موفقیت شما و گرفتن نتایج بهتر نمیشود بلکه سایت شما باید شامل استانداردهای خاصی باشد تا بتواند مخاطبین را به خود جذب کند .ساختار درست سایت ، استفاده درست از تگ ها و توضیحات متا ،کامل بودن اطلاعات در وبسایت و شبکه های اجتماعی ، درج دقیق ساعات کاری و... همه از عواملی است که به جذب مشتری کمک میکند .دقت کنید که محل کسب و کار را دقیق وارد کرده باشید چون هرچقدر کاربر اینترنت به شما نزدیکتر باشد ، گوگل شما را بالاتر در نتایج جست و جو نشان میدهد .
چطور سئو محلی را بهینه سازی کنیم
کاربران اینترنت میتوانند از طریق گوگل از شما سوال بپرسند ، امتیاز و نظر بدهند.امتیاز ها تاثیر مثبتی در شناساندن کسب و کار شما به گوگل دارد .معمولا دریافت 4 و یا 5 ستاره از طرف کاربران امتیاز خوبی برای شما محسوب میشود .
گوگل بیزینس کانال ارتباطی مستقیمی بین شما و مشتریان شما است ، پس زمانی که کاربر از طریق اینترنت با شما ارتباط برقرار میکند بهتر است که زیاد او را منتظر نگذارید و سریع پاسخ گوی او باشید.
همچنین میتوانید از مشتری های قبلی بخواهید که برای شما نظرات صادقانه شان را بنویسند .قطعا این کار تاثیر خوبی در معرفی شما به کاربران اینترنت خواهد داشت .بری اینکر میتوانید به راحتی لینک آدرس را از طریق جست و جو کردن نام شرکت در نقشه و سپس انتخاب گزینه "Share Or Embed Map" از منو سمت چپ ، بدست بیاورید و از طریق ایمیل و یا پیام کوتاه برای مشتریان سابق ارسال کنید .
شما از طریق همین سرویس میتوانید خدمات و پیشنهادات جدید را به مشتریان اعلام کنید و حتی تصاویر و ویدئوهایی از شرکت خودتان درج کنید .
لازم به یادآوری است که از سرویس Google + هم غافل نشوید. گوگل پلاس ارتباط نزدیکی با سرویس گوگل بیزینس دارد و فعالیت های مستمر و پست کردن روزانه محتوا و یا عکس میتواند تاثیر مثبتی در ظاهر شدن شما جز نتایج اولیه جست و جو را داشته باشد .
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/08/29
- زمان: 14:50
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب