خیلی از افرادی که دارای یک وب سایت هستند رویای این را دارند که با تمامی کلمات کلیدی خاص خودشان در رتبه یک قرار بگیرند و تا جایی که میتوانند ورودی خود را افزایش دهند .اما اکثر این افراد بعد از مدتی دست از تلاش برمیدارند چرا که از تقلا کردن برای گرفتن بک لینک های خوب از راه های مختلف خسته شدند.البته در اینکه لینک بیلدینگ یکی از فاکتورهای مهم در رتبه گیری از گوگل است هیچ شکی نیست.
هدف ما از این مطلب این است که شما را با نوشتن یک مقاله موثر آشنا کنیم تا در طولانی مدت ببینید چه تاثیر بالایی در ترافیک سایت شما خواهد داشت و حتی رتبه های بالایی را نصیب شما کند.برای رسیدن به هدف از این راه هیچ نیازی به فرآیند پیچیده لینک بیلدینگ نیست.در این مقاله همراه ما باشید تا کاملا متوجه شوید که برای رسیدن به رتبه یک گوگل حتما نیازی به لینک سازی نیست.
فقط با لینک سازی رتبه شما در گوگل بالا نمیرود!
قبل از اینکه هرکاری انجام دهید باید مطمئن شوید که پایه قوی و قدرتمندی را برای سایت خود ایجاد کرده اید و لازم است که سایت شما از یک سیستم مدیریت محتوای خوب برخوردار باشد.به دست آوردن رنک بالا و ترافیک زیاد در سایت به معنی لینک سازی نیست بلکه نتیجه یک محتوا و سایت با کیفیت است. اگر محتوای شما کیفیت پایینی داشته باشد شانس به دست آوردن رتبه های بالا در نتایج جستجوی گوگل بسیار پایین خواهد بود. حالا کاملا ارزش تولید یک محتوای خوب را میدانید اما برای ایجاد آن حتما باید مراحل پایین را اجرا کنید.
بازگشت به نتایج جستجو
اولین فاکتور از نظر گوگل برای رسیدن به رتبه ی بالا رضایت کاربران است.برای بالا بردن ترافیک سایت خود باید اثر پوگو استیکینگ (pogo - sticking) را به پایین ترین حالت برسانید.این حالت یعنی زمانی که کاربران از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شما میشوند و بدون بازدید کردن از سایت به نتایج جستجو برمیگردند , Pogosticking رخ داده است. گوگل از پوگو استیکینگ، بیشتر از نرخ پرش یا بانس ریت بالا متنفر است.
اگر بخواهیم خیلی ساده تر این موضوع را بیان کنیم باید بگم که :تا حالا شده یک موضوعی را در گوگل جستجو کنید و 10 تا لینک اول را باز کنید ولی از هیچکدام راضی نباشید؟در این موقع چه کاری انجام میدهید؟تا متوجه شوید که سایتی را که باز کردید توجه شمارا جلب نکرده و جواب سوالتان را نداده دکمه بازگشت را سریع میزنید و یک لینک دیگر را باز میکنید. این همان Pogo-sticking است که در آن کاربر از یک نتیجه به نتیجه دیگر میرود، زیرا نیازی که دارد برطرف نمیشود.
باید یادتان باشد که Pogosticking با نرخ پرش کاملا متفاوت است نرخ پرش آمار داخلی وب سایت را به شما میدهد و زمانی اتفاق میفتد که کاربران سایت شما را باز کرده باشند اما بازدید نکنند و دیگر اهمیتی ندارد که سایت شما را از کجا پیدا کرده است.اما Pogosticking زمانی رخ میدهد که کاربر از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شما شود اما به سرعت سایت را ترک کند و دوباره به نتایج برگشته و یک سایت دیگر را باز میکند در نتیجه گوگل متوجه میشود که وب سایت شما برای کاربر جالب نبوده و نیازش را برطرف نکرده حال این موضوع میتواند به خاطر تجربه کاربری، طراحی یا محتوای موجود در سایت شما باشد .
زمانی که پوگواستیکینگ رخ میدهد , گوگل این کار را به درست نبودن و مناسب نبودن محتوای شما ربط میدهد دلیلش هم کاملا همانطور که گفتیم روشن و واضح است : وقتی که یک کاربر محتوای شما را ببیند اما زمانش را صرف مطالعه آن نکند معلوم میشود که محتوای شما کاربر را نتوانسته راضی کند و نتیجه آن این است که شما به تدریج رتبه خود را در گوگل از دست میدهید.
محتوا پادشاه است ! این ضرب المثل بین سئوکاران کاملا اهمیت محتوا را نشان میدهد.زمانی که شما محتوای کارآمد تولید کنید به مراتب ترافیک سایت خود را بالا میبرید .در این مقاله، شما با روش هایی آشنا خواهید شد که به شما کمک می کند از طریق ایجاد محتوای با کیفیت، Pogo-sticking سایت خود کاهش دهید. به این ترتیب گوگل شما را به عنوان یک منبع بسیار با کیفیت خواهد شناخت و مدام شما را در نتایج جستجو بالاتر خواهد برد. و دیگر احتیاجی نیست که برای به دست آوردن نتایج خوب از گوگل، تنها بر روی ساخت بک لینک های متعدد کار کنید و در نهایت هم به سرعت از رتبه خود سقوط کنید.
بهینه کردن ریچ اسنیپت ها
ریچ اسنیپت ها کدهای بسیار کوچک و نشانه گذاری هستند که مربوط به صفحات شما میشوند.این عبارت به عنوان متن در زیر عنوان لینک در نتایج جستجو نمایش داده میشود.گوگل و تمامی موتورهای جستجو این امکان را به شما داده تا اطلاعات اصلی خودتان و هر اطلاعاتی که مرتبط با شما است را مشخص کنید .از اهمیت این موضوع غافل نشوید .بعد از الگوریتم هامینگ برد گوگل تلاش خود را برای درک موضوع سایت شما بیشتر کرده است پس تمامی کاراهایی که در سایت خود انجام میدهید باید متناسب با موضوع هدف شما باشد.
در موقعی که گوگل محتوای سایت و صفحات سایت شما را به خوبی درک کرده است و متوجه هدف شما بشود یک ریچ اسنیپ برای شما ایجاد میکند یک متن دقیق با جزئیات کامل برای موضوعی که کاربر جستجو کرده است.سایت MOZ بیان کرده است که ریچ اسنیپت ها به گونه ای طراحی شده اند تا در درک بهتر موضوع صفحه به کاربران کمک کنند.
باید بدانید که هدف شما در نهایت افزایش نرخ کلیک از سمت کاربر است و این موضوع تاثیر بالایی در رتبه سایت شما در گوگل دارد.پس باید هر کاری لازم است برای اینکه کاربران بر روی لینک شما کلیک کنند را انجام دهید. ریچ اسنیپت ها در این زمینه به شما کمک میکنند.
شما باید به صورت مداوم محتوا تولید کنید که با دستور هایی که کاربران برای جستجو میدهند یکسان باشد.به زبان گویا تر , محتوایی که ایجاد میکنید باید با اهداف کاربران مرتبط باشد .ریچ اسنیپت توسط گوگل با محتوایی که شما تولید کردید ایجاد میشود پس اگر محتوای خوب و با کیفیتی ایجاد شود، گوگل میتواند کار خود را به درستی انجام دهد.
افزایش ورودی سایت بدون لینک بیلدینگ
چهار روش تایید شده از سمت گوگل برای بالا بردن رتبه سایت بدون لینک سازی و تنها با محتوای خوب و با کیفیت ارائه شده است هر کدام از این استراتژی ها، موقعی که به درستی در سایت شما مورد استفاده قرار بگیرد، می تواند ترافیک زیادی را از طریق موتورهای جستجوگر به وبسایتتان وارد کند.
اخبارهای مربوط را روزانه منتشر کنید
آیا شما میتوانید زودتر از رقیب هایتان در مورد آخرین رویدادهای مربوط به سایت خود مطالب ارائه دهید؟اگر که این قابلیت را دارید میتوانید از آن برای بالا بردن رتبه خود در گوگل استفاده کنید تا ترافیک خود را به طرز چشمگیری بالا ببرید.
گوگل سایت شما را از طریق رضایت کاربران آنالیز میکند و یکی از معیار های آن در این زمینه, کلیک طولانی است این کلیک زمانی رخ میدهد که کاربر سایت شما را باز کرده و دیگر به نتایج جستجو برنمیگردد.شما باید به طور مداوم اخبار و مقالات خود را بروزرسانی کنید تا همانطور که در بالا گفتیم از بروز پوگو استیکینگ هم جلوگیری کنید.اگر مطالب شما با کیفیت باشد حتی سایت های دیگر شما را به عنوان منبع معرفی کرده و از مطالب شما استفاده میکنند. پس شما از طریق بروزرسانی مداوم میتوانید به طور غیر مستقیم بک لینک بسازید.
به دنبال اتفاقات جدید باشید
اگر شما هم در زمینه تولید محتوا و یا وبلاگ نویسی فعالیت میکنید باید همیشه گوش به زنگ اتفاقات جدید باشید . در حوزه تخصصی خودتان به دنبال موضوعات جدید باشید و در مورد آن محتوا تولید کنید.خوانندگان، تولید کنندگان محتوایی را که به طور مداوم مقالات مفیدی ارائه می دهد و در مورد رویدادهای فعلی مطلبی منتشر می کنند را به عنوان یک فرد حرفه ای خواهند شناخت.
اگر میخواهید از این روش استفاده کنید با سرتیترها تولید محتوا را آغاز کنید .فقط یادتان باشد که باید یک محتوای منحصر به فرد تولید کنید که عناوین خوبی داشته باشد.برای پیدا کردن عنوان های خوب در ادامه همراه ما باشید.
برای ایجاد مقالات ایده داشته باشید
شما باید تا میتوانید ایده های جدیدی را برای بروزرسانی وبلاگ ها و مطالب خود پیدا کنید.باید تمامی مقالات و مطالب مربوط به حوزه تخصصی خود را مطالعه کنید .تا بتوانید محتوای کارآمد و یونیک که تابحال نوشته نشده را ایجاد کنید .
برای پیدا کردن عنوان مقالات مراحل زیر را انجام دهید :
مرحله اول: به سایت magazines.com بروید. کلمه کلیدی خود را تایپ کنید و سپس روی آیکون جستجو (Search) کلیک کنید.
مرحله دوم: نتایج به دست آمده را مطالعه کنید. بر روی جذاب ترین موارد کلیک کنید.
مرحله سوم: جلد مجلات را بررسی کنید. سرتیترهای بهتر را پیدا کنید و سپس به توسعه دادن آن بپردازید. سعی کنید تیتر یا عنوانی را بنویسید که کاربر را به کلیک کردن ترغیب کنید.
از منابع مختلف استفاده کنید:
اخباری را که در سایت قرار میدهید باید از منابع قابل اطمینان بردارید و با استفاده از انها محتوای با ارزش و مفید تولید کنید.یکی از بخش های معتبر برای دریافت اخبار بخش خبرهای خود سایت گوگل است
- ابتدا به صفحه Google News بروید. کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید. بر روی آیکون جستجو کلیک کنید.
- اخبار جدید مرتبط با آن کلمه کلیدی را بررسی و مطالعه کنید.
بعد از آن میبینید که گوگل اخبار جدید را ایندکس کرده و بعد در این قسمت نمایش میدهد.زمانی که اخبار مرتبط با حوزه شما منتشر شد، می توانید هر کدام از محتواها را مطالعه کنید و بهترین روش را برای بهبود آن به کار ببرید. همچنین می توانید اخبار مشابه را از منابع مختلف جمع آوری کنید و یک مقاله جامع تولید کنید.در مقاله خود باید به منبع اصلی لینک بدهید هرگز نباید بدون منبع و مقاله را تنها برای خودتان بدانید.به تلاش های دیگران نیز احترام بگذارید.
از اینفوگرافیک استفاده کنید
15 نوع محتوا وجود دارد که یکی از آنها اینفوگرافیک است که میتواند ترافیک بالایی را برای سایت شما ایجاد کند.شما می توانید از اینفوگرافیک ها برای به دست آوردن ترافیک های طبیعی و بازدید کننده از رسانه های اجتماعی برای ورودی به سایت خود استفاده کنید.طبق آمار منتشر شده هر اینفوگرافیکی که به اشتراک گذاشته میشود میتواند میتواند 54000 بازدید کننده و همچنین 800 بک لینک از دامنه های معتبر ایجاد کند.تعداد اشتراک اینفوگرافیک ها در شبکه های اجتماعی بسیار بالا است.اگر محتوای اینفوگرافیکی که تولید میکنید با کیفیت و خوب باشد افراد زیادی به شما لینک خواهند داد.
اما در هرصورت نوشتن یک مطلب و درج مقاله در سایت راحت تر از درست کردن یک اینفوگرافیک است پس اگر میخواهید از این روش استفاده کنید هرچه سریع تر تولید اینفوگرافیک را شروع کنید.محتوای بصری می تواند 93% از تمامی ارتباطات انسانی را به خود اختصاص دهد.
در عناوین خود از کلمه های مهم , برتر و... استفاده کنید
در پست های خود اگر ببینید متوجه خواهید شد که مقالاتی که در آنها از کلمات مهم , برتر و ... ارائه میشود بسیار پربازدید تر میباشد .اینگونه مقالات میتواند ترافیک بسیار بالایی را از موتورهای جستجو به سمت سایت شما هدایت کند .
فقط روی کلمات کلیدی تمرکز نکنید
شما باید کلمات کلیدی خود را طبقه بندی کنید تا بتوانید نیاز کاربران را بشناسید.در فرآیند بهینه سازی سایت کلمات کلیدی خیلی تاثیر دارد اما شما نباید تنها برروی کلمات کلیدی تمرکز کنید بلکه باید به فراتر از آنها بیاندیشید زیرا الگوریتم هامینگ برد گوگل می تواند به آسانی مرتبط بودن و اعتبار یک صفحه از سایت را تشخیص دهد. یادتان باشد که گوگل هر الگوریتمی را که ارائه میدهد تنها برای راحتی کاربران است.محتوای خود را بر اساس کلمات مرتبط با کلمات کلیدی خود نیز تولید کنید.اجازه دهید کاربران با موضوعات مرتبط با هدف سایت نیز شما را پیدا کنند.هنگامی که در نوشتن متن خود علاوه بر کلمات کلیدی کاربر در مورد این کلمات مرتبط را مد نظر قرار می دهید، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد.
به سایت های معتبر لینک دهید
با استفاده از لینک های قوی آمار ترافیک سایت خود را بالا ببرید .شما با استفاده از لینک دادن به سایت های معتبر ترافیک بالایی را برایشان میفرستید و در مقابل برای خود بازدید بیشتری میگیرید.حتما به یاد داشته باشید که لینک دادن به سایت های معتبر دیگر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بالا رفتن و رتبه بهتر سایت کمک خواهد کرد.
البته به یاد داشته باشید که باید نسبت به هدف سایت خود به محتوا و مطالب مرتبط لینک دهید . هدف اصلی و نهایی شما متصل کردن صفحات وب به یکدیگر و نیز کمک به کاربران برای یافتن محتوای مفید است. یکی از سایت های معتبری که هرروزه کاربران با آن سر و کار دارند سایت ویکی پدیا است .این سایت به خوبی لینک سازی داخلی و خارجی را انجام میدهد.لینک دادن به صفحات داخلی سایت زمانی تاثیر دارد که شروع به لینک دادن به سایت های معتبر کنید. این دقیقا همان چیزی که سایت ویکی پدیا را از دیگر سایت ها متمایز کرده است .
کلام آخر:
با استفاده از عنوان های مناسب با محتوای جذاب و باکیفیت میتوانید ترافیک بالایی را از موتورهای جستجو و گوگل به دست آورید.تمامی تلاش خود را برای سئو و بهینه سازی محتوای خود انجام دهید تا کاربران محتوای شما را پسندیده و به اشتراک بگذارد.باید به ربات گوگل بفهمانید تا محتوای شما را به راحتی پیدا کند.
شاید فکر کنید بدون استفاده از فرآیند لینک بیلدینگ و لینک سازی بهبودبخشیدن به رتبه گوگل کار راحتی نباشد اما باید بگم که کاملا امکانپذیر است اگر بتوانید چند مورد از استراتژی های بیان شده در این مقاله را به درستی به کار ببرید، افزایش قابل توجهی در ترافیک و بازدید سایت خود خواهید دید به خصوص اگر کاربران را در فعالیت های سایت خود درگیر کنید. در این شرایط قادر خواهید بود بانس ریت خود را کاهش دهید و سرعت سایت خود را بیشتر کنید.
موارد دیگری هم در مورد نوشتن یک محتوای خوب وجود دارد که ما در دیگر مقالات سایت پارسیسا به آن پرداخته ایم که میتوانید مطالعه کنید.
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1398/02/04
- زمان: 13:15
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب