برندسازی و هویت بخشیدن به هر کسب و کار و تجارتی شامل فرایندی است که اگر به صورت اصولی و استاندارد صورت گیرد قطعا با نتیجه همراه خواهد شد.طراحی وب سایت و طراحی لوگو یکی از مهم ترین اقداماتی است که در راستای برند سازی انجام میشود.طراحی لوگوی مناسب و مرتبط تاثیر ویژه ای بر معرفی کسب و کار به اقشار مختلف دارد. طراحی لوگو یک شیوه عالی برای متمایز کردن خود از دیگر برندها می باشد، به طوری که هر فرد با دیدن طرح لوگو شما به راحتی متوجه مزیت های خاص برند یا سازمان شما خواهد شد.در این مقاله اهمیت طراحی لوگو در کسب و کار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
فاکتورهای طراحی لوگو به صورت اصولی
سادگی در دنیای امروز هر سلیقه ای را پوشش میدهد.سادگی در لوگو نیز به همین صورت است.بزرگترین برند های دنیا مانند Facebook ، Nike ، McDonald ، Apple و FedEx در طراحی لوگو خود سادگی را بر هر طرح دیگری ترجیح داده اند.چرا که هر چه لوگوی یک برند ساده تر باشد به خاطر سپردن آن ساده تر می باشد و پیام حیطه کاری به مخاطب بهتر منتقل می شود.انتخاب رنگ نیز یکی از مهم تریم عامل های شکست و یا موفقیت یه برند است.انتقال پیام مورد نظر و ماندگاری در ذهن مخاطب عواملی هستند که به انتخاب رنگ لوگو بستگی دارند.لازم است طراحان این نکته را در نظر داشته باشند که نباید از تعداد زیادی رنگ در طراحی لوگو استفاده نمود.اهمیت لوگو از این بابت است که لوگو حیطه کاری شما را نشان می دهد، قبل از اینکه طراحی لوگو را آغاز کنید ، یک جمله کوتاهی که کسب و کار شما را توصیف می کند در نظر بگیرید و سپس لوگو را با توجه به آن پیامی که در نظر دارید طراحی کنید بطوریکه مخاطب به راحتی بتواند پیام کسب و کار شما را با دیدن لوگو بهتر درک کند.
ضرورت طراحی لوگو
یک لوگوی حرفه ای بیانگر حرفه ای بودن شما در کاری است که انجام میدهید.
علاوه بر این در ایجاد اعتماد برای مخاطبان نیز نقش ویژه ای دارد. یک لوگوی مؤثر و ماندگار در ذهن میتواند برای مشتریان الهام بخش باشد و آنها را به همکاری با شما تشویق کند یا شما را در ذهن خود نگه دارد تا در هنگام نیاز به شما مراجعه کند. مطمئن شوید که لوگوی شرکتتان به بهترین وجه ممکن شرکت شما را معرفی میکند.از دیگر مزیت های طراحی لوگو ایجاد تمایز با رقبا میباشد. یکی از راههای مهم ایجاد تمایز با رقبا، انتخاب لوگویی متمایز از رقبا است. اگر برند شما به اندازه کافی متمایز از نام دیگر رقبا نباشد، با مسائلی از قبیل دیده نشدن در میان رقبا و مشکل در نفوذ به ذهن مشتریان و سردرگمی مشتریان مواجه خواهید شد. بنابراین، بهتر است طرحی که انتخاب میکنید از سایر برندها متفاوت باشد.
جایگاه لوگو در طراحی سایت
طراحی لوگو در کنار طراحی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.جایگاه اصولی لوگو در وب سایت قسمت بالا سمت چپ وب سایت است. شاید بندرت و به تعداد انگشت شمار، لوگوهایی را دیده باشید که در جایگاه استاندارد خود قرار ندارند. کاربران نیز انتظار دارند لوگوها را در جای همیشگی خود ببینند. بررسی های انجام شده نشان داده اند که قرار دادن لوگو در هرجایی بغیر از جایگاه استاندارد آن به سایت شما آسیب می رساند. براساس یافته های گروه NN قرار دادن لوگو در مرکز، بازگشت به صفحه ی هوم را تا شش برابر دشوارتر میکند.
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/10/27
- زمان: 13:27
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب