طراحی در هر زمینه ای هنر جزئیات است.طراحی وب سایت نیز از این قاعده مستثنا نیست.برای طراحی یک وب سایت استاندارد همه ابعاد حائز اهمیت هستند. بخشی که در اکثر طراحی سایت ها کمتر جدی گرفته می شود بخش فوتر وب سایت است . فوتر از اهمیت زیادی در طراحی وب سایت برخوردار است و می توان با اطلاعاتی که در آن قرار داده می شود باعث شد بازدید کنندگان به ماندن در سایت و مطالعه صفحات دیگر ترغیب شوند و البته این امر به این بستگی دارد که از چه مطالبی در این بخش استفاده قرار گرفته شده باشد.در این مقاله به اهمیت طراحی فوتر در وب سایت خواهیم پرداخت.
اهمیت فوتر در طراحی سایت
مهم ترین نکته ای که در رابطه با اهمیت فوتر در طراحی سایت میتوان اشاره کرد، قرار دادن اطلاعات فنی و حقوقی وب سایت است.فوتر وب سایت یکی از مکان هایی است که بیشترین توجه افراد را برای پیدا کردن اطلاعات فنی و یا حق امتیاز به خود جلب میکند.همچنین فوتر بهترین جایگاه برای قرار دادن نقشه وب سایت و یا لینک هایی است که ممکن است از دید کاربر پنهان بمانند.در بیشتر وب سایت ها از فوتر به عنوان اهرمی برای هدایت کاربر به صفحات مهم وب سایت و یا برای دعوت کاربر به انجام کاری از قبیل ثبت نام و ... استفاده میکنند.
اعتبار بخشی به وب سایت از طریق درج نماد اعتماد ، مهر های امنیتی و گواهینامه های معتبر در وب سایت صورت میگیرد.فوتر بهترین جایگاه برای درج این نماد ها میباشد. داشتن بخش اطلاعات تماس در فوتر یک روش فوق العاده برای گرفتن یک نتیجه خوب است.برخی افراد به طور ناخودآگاه برای ارتباط با شما به پایین صفحه سایت به دنبال اطلاعات تماس سایت میگردند در نتیجه حذف کردن اطلاعات تماس می تواند بسیار ناخوشایند باشد و زمانی که کاربر به راحتی نتواند لینک مورد نظرش را پیدا کند از ادامه کار ناامید شده و از طراحی سایت شما رضایت کافی را نخواهد داشت.
نقش فوتر در سئو وب سایت
فوتر، محلی برای قرار گرفتن نقشهی سایت (SiteMap) میباشد. نقشهی سایت، فایلی شامل تمامی صفحات و لینکهای موجود در سایت است. نقشهی سایت از عواملی است که بر سئو سایت تأثیر مثبت دارد. همچنین در صورتی که در فوتر، از نقشهی سایت و همچنین لینکدهیهای مناسبی استفاده گردد، سبب هدایت کاربران شده و در نتیجه سئو سایت بهبود میابد. رضایت کاربران، اولویت گوگل برای امتیاز دهی به یک سایت است.
نکات حائز اهمیت در فوتر
در پایین هر مطلب و هر صفحه باید لینک مربوط به آن بخش را بنویسید.
کلمات کلیدی باید در انتهای هر متن از طریق لینک لحاظ شوند تا در تمام صفحات سایت تکرار شوند این کار باعث ارتباط صفحات می گردد.
در صفحه اصلی شما باید در انتهای صفحه به عبارتی در قسمت فوتر، آدرس خود را بنویسید با این کار گوگل راحت می تواند موقعیت شما را پیدا کند و در نتیجه براساس اصول سئو محلی، گوگل به کاربران کمک می کنند که در نزدیکترین موقعیت مکانی خود ، به دنبال یافتن نیازهای خود باشند.
در فوتر نه تنها باید آدرس مکانی سایت بیان شود بلکه باید گزینه ای به نام تماس با ما نیز قرار گیرد تا راه های ارتباط از راه دور همانند تلفن، ایمیل و… در آن قسمت لحاظ شود تا کاربر به وبمسترها دسترسی آسان داشته باشد.
در فوتر باید لینکی وجود داشته باشد که به حریم خصوصی ارتباط داده شود. در این قسمت باید اطلاعات کاربران و چگونه حفاظت و استفاده از ان ها و همچنین سیاست های سایت بیان می شود.
قوانین سایت باید در فوتر بیان شود تا زمانی که کاربر وارد سایت می شود، به شرط قبول مقررات می تواند از ان ها استفاده کنند.
در صفحه اصلی، یک منوی اصلی وجود دارد که آیکن های مهم در داخل ان ها قرار می گیرد اما اگر شما آیکن هایی دارید که لزومی برای قرار گرفتن آن ها در منوی اصلی نمی بینید، می توانید به صورت منویی در فوتر قرار دهید.
اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید، آدرس آن ها را در فوتر قرار دهید تا کاربر راحت بتوان در ان ها عضو شود.
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/06/24
- زمان: 15:20
- نظرات: 0
0 نظر در مورد این مطلب