در طراحی وب سایت فروشگاهی تنها مشخصه ای که نسبت به سایر وب سایت ها تمایز ایجاد میکند امکان خرید به صورت آنلاین است.سهولت در خرید و فرایند پرداخت مطمئن مهم ترین رسالتی است که وب سایت های فروشگاهی دارند.علی رغم جا افتادن دنیای وب و آنلاین در جامعه ، به دلیل کلاه برداری برخی از افراد خرید آنلاین نتوانسته است اطمینان برخی از افراد جامعه را جلب کند.موفقیت یک وب سایت فروشگاهی به عوامل متعددی بستگی دارد اما سهولت در خرید و پرداخت مطمئن برای همه افراد در اولویت قرار دارد.در این مقاله قصد داریم امکانات فروشگاه اینترنتی را مورد بررسی قرار دهیم.
امکانات وب سایت فروشگاهی
- معرفی کامل محصولات با دسته بندی های مجزا برای سهولت در دسترسی
- ارائه تصویر با کیفیت از محصول مورد نظر
- ارائه مشخصات فنی محصول
- مشخص کردن قیمت هر محصول و اعمال تخفیف مجزا
- قرار دادن روش های روان و دقیق پرداخت مانند : پرداخت آنلاین ، کارت به کارت و یا پرداخت در محل
- قرار دادن روش های مختلف ارسال محصول مانند : پست معمولی ، پست پیشتاز ، پیک و ...
- امکان صدور فاکتور برای کاربر
- قرار دادن گزینه های ارتباط با پشتیبانی و پیگیری خرید
- ارائه کد پیگیری برای کاربر
- قابلیت استفاده از کوپن های تخفیف عرضه شده توسط سایت برای کاربر
- قابلیت اضافه کردن محصولات به لیست علاقه مندی ها ی خود برای مراجعات بعدی به سایت و معرفی محصول به دوستان
- قابلیت ارسال نظر کاربر راجب هرمحصول و قابلیت امتیازدهی
- قابلیت جستجو و یافتن محصولات بر اساس اسم ، نوع و دسته بندی آن ها
- قابلیت عضویت در خبرنامه سایت
- رعایت نکات امنیتی و ایجاد اعتماد برای کاربر
- امکان جستجوی پیشرفته
- امکان مقایسه محصول با موارد مشابه
- فیلتر کردن نتایج
روش های پرداخت و خرید در سایت فروشگاهی
فرآیند پرداخت در وب سایت فروشگاهی نیز ازجمله امکانات مهم یک وب سایت فروشگاهی به شمارمیرود که کاربران بتوانند به دو روش آفلاین وآنلاین پرداخت انجام دهند. در فروشگاه های اینترنتی پنلی مربوط به سفارشات مشتریان در نظر گرفته می شود که هم مشتریان و هم مدیر سایت بتوانند از لیست سفارشات وب سایت گزارش گیری نمایند و وضعیت سفارشات سایت را بررسی نمایند. در فروشگاه های پیشرفته تر معمولا فیلدی مربوط به برندهای فروشگاه برای محصولات در نظر گرفته می شوند تا محصولات وب سایت توسط برندها نیز قابل جستجو باشند ودر مجموع در طراحی فروشگاه آنلاین به هر شیوه ای می بایست تعادلی در زیبایی گرافیک فروشگاه، ایجاد مطالـب با کیفیت برقرار باشد و میتوان با استفاده ازتصاویربا کیفیت و جذاب برای محصولات حدالامکان به خریدارفرصت نمایش از آن محصول را دهد و دسترسی خیلی آسانی با ایجاد سبد خرید در کلیه صفحات نیز فراهم سازد.
فاکتورهای موفقیت در وب سایت فروشگاهی
موفقیت وب سایت فروشگاهی به عوامل متعددی بستگی دارد که در این قسمت قصد داریم به تعدادی از آنها بپردازیم. تجربه ثابت کرده است که کاربران برای خرید آنلاین ساده ترین وب سایت ها را انتخاب میکنند. در طراحی وب سایت های فروشگاهی لازم است که تمامی آیکون ها قابل دسترس و واضح باشند تا کاربر هنگام مقایسه محصولات و یا خرید آنلاین سردرگم نشود. جلب اعتماد در روند خرید و پرداخت و پشتیبانی بدون نقص در وب سایت نیز از جمله فاکتورهای موفقیت در وب سایت فروشگاهی به شمار میروند.
- نویسنده: سارا کاویانی
- تاریخ: 1397/11/02
- زمان: 10:37
- نظرات: 5
5 نظر در مورد این مطلب
فروشگاه های اینترنتی مزایا و معایبی دارن که از مهمترین مزایاش اینه که شما خیلی راحت توی خونه، محل کار، خیابون و ... اون کالایی که مدنظرت هست رو پیدا میکنی و سفارش میدی اما از مهمترین معایبش هم اینه که بعضی وقتا کالایی که به دستت میرسه اون کالایی که شما مثلا عکسش رو دیدی نیست :)) ینی عکسش خیلی بهتر و قشنگتره. البته این نظر منه ...
مکان خرید و فروش محصولات در این سایت ها بایدطوری باشه که تبادل به راحتی انجام بشه و در کمترین زمان ممکن عملیات داد و ستد ایجاد بشه.
فرآیند پرداخت در وب سایت فروشگاهی نیز ازجمله امکانات مهم یک وب سایت فروشگاهی به شمارمیرود که کاربران بتوانند به دو روش آفلاین وآنلاین پرداخت انجام دهند.
موفقیت وب سایت فروشگاهی به عوامل متعددی بستگی دارد.تو تمام دنیا فروشگاه های اینترنتی جنس رو ارزون تر به مصرف کننده ارائه میدن ولی تو ایران معلوم نیست چرا این گرونتر عرضه میشه.
خرید آنلاین یکی از بهترین کاربردهای دنیای وب هست. اما متاسفانه تو ایران همه چی یخورده فرق داره با تمام دنیا. تو تمام دنیا فروشگاه های اینترنتی جنس رو ارزون تر به مصرف کننده ارائه میدن ولی تو ایران معلوم نیست چرا این گرونتر عرضه میشه. هروقت می خوام از یه فروشگاه اینترنتی خرید کنم مطمعن هستم اگه برم بازار می تونم ارزون تر و سریع تر جنس رو خریداری کنم و فقط به دلیل تنبلی هست که سفارش آنلاین میدم